Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej @Tomas Fromell Idag fick jag information om att du inte ska behöva ta bort faktura och skapa en ny återkommande faktura utan du gör så här: Gå in på den aktuella fakturan och spara den som en PDF-mall.Därefter kan du gå till kundregistret för att rensa uppgifterna och byt GLN-nummer.När detta är klart, gå tillbaka till fakturan och välj att spara mall som en e-faktura. Då kommer den automatiskt att skickas till rätt mottagare. Om du försöker rensa GLN-numret utan att först ändra till PDF-mall, kommer du att få ett meddelande som förklarar vad som behöver göras. Du kan inte rensa uppgifterna om fakturamottagaren om det redan finns en återkommande fakturamall som du har valt att skicka som e-faktura. För att kunna rensa uppgifterna måste du antingen redigera mallen och välja ett annat att spara den på eller ta bort mallen helt och hållet. Ha en fin eftermiddag. /Tinna
Nu ska problemet vara löst, men du behöver koppla om integrationen inne i Visma Utlägg för att det ska fungera felfritt.Gå till Visma Utlägg - Inställningar- Utläggshantering -välj Integrationer klicka på de tre prickarna vid din integration och Redigera.Koppla loss och välj Ja på frågan som kommer.Välj sedan att koppla på din integration på nytt och Spara.
I vilket program ska du göra årsredovisningen? Är det i årsredovisningsmodulen i eEkonomi? Om alla siffror finns i eEkonomi för både föregående och nuvarande år ska de ju komma med. Jag förutsätter att du har testat att uppdatera värdena från eEkonomi till modulen men om det ändå inte kommer med fg år förestår jag att du slår en signal till supporten och får hjälp där.
Hej @oinopo Välkommen som ny forummedlem 🙂 Gällande att du endast kan välja "egna pengar", här tolkar jag dig som om du står inne på fakturan och vill registrera betalningen.Om du har en bankkoppling aktiverad kommer du inte kunna registrera fakturan som betald från den vyn utan då måste du utgå från Kassa- och bankhändelser. Min allra varmaste rekommendation, i och med att du skriver att du är ny i programmet och tycker att det är svårt att tyda guider samt att du helst vill prata med en människa, är att du ringer supporten. Vår kunniga support kan visa dig hur du arbetar smartast och mest effektivt i programmet. Så kan du även passa på att ställa följdfrågor och få användbara tips. Välkommen att kontakta supporten./Tinna
Nyheter
Genvägar