Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej Lennart,Det magiska händer när du väljer "Skicka" då får du upp två val, varav ett är: " Spara som utkast".Visst är det bra;)MVHKenneth
Hej!Om du i samband med registreringen valde att Skapa nytt företag, det vill säga ett tomt bolag, så kommer dina uppgifter ligga kvar om du köper programmet. Väljer du efter köpet att lägga till order och offertmodulen kommer tidigare order och offerter att finnas kvar.
Hejsan!Om beloppet understiger 5 000 kr kan du skapa en korrigeringsverifikation i december där du vänder verifikationen. Därefter skapar du en ny verifikation på rätt datum med samma kontering.Skulle beloppet överstiga 5 000kr ska beloppet tas upp som en s k upplupen kostnad och bokföras på 2998 K och 58xx D, detta bokas upp till bokslutet, efter årsskiftet görs samma kontering fast med omvända tecken. Sen kan du manuellt göra om verifikationen på det korrekta datumet.
Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette Kommer inte vidare på momsredovisning i årsavstämningen. Hej, Hjälper en som fastnat i sin årsredovisning och försöker klura ut hur jag ska komma vidare med årsavstämningen (fantastiskt bra hjälp!). Punkten: Momsredovisningen för samtliga perioder inom året måste vara bokförda. Det finns momsredovisningar inom året som ännu inte är bokförda. Gå tillmomsredovisningenoch bokför dessa. När alla momsredovisningar inom året är avslutade blir den här punkten automatiskt avstämd. Problem: Ser att verifikation A145 och A23 inte har skapats en fil, gör detta något? När jag tittar på konto 2650 så har den kredit på 19737 kr, vilket är summan som ska betalas till skatteverket. Detta är inte gjort, när detta görs och jag bokar en debet på 2650 och kredit 1930. Gör den verifikationen att jag är klar med momsredovisningen eller finns det annat som måste göras för verksamhetsåret 2013-09-01 – 2014-08-31, som skapa filer för perioderna? Förstår inte vad det är som saknas för komma vidare.
Genvägar