Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette Boka om intäkter i samband med årsavstämning och bokslut - Visma eEkonomi. Fakturerade hyror i december som avser januari och som ska in på 2015 års bokföring. En del kunder betalade i december, en del i januari. Ska alla fakturorna bokas om till 2015 eller bara de som betalades i december? Och kan man boka om dem "i klump" eller ska de bokas om en och en? Använder faktureringsmetoden.
Skönt att höra.Återkom annars så hjälper jag dig vidare!/Anna
Hej!Vad jag kan se har du Visma eEkonomi utan tilläggsmodulen Deklaration/Årsredovisning. Det är först när du har det tillägget som du kan skapa företagets deklaration och årsredovisning.Jag ser att du har ett samarbete med en redovisningsbyrå, kanske har de tillgång till något av våra deklarations- eller bokslutsprogram?/Anna
Hej!Om jag registrerar ett kreditvärde på konto 8328 så hamnar det under Ränteintäkter och liknande resultatposter både i Deklarationen och i Årsredovisningen.Om du vill flytta beloppet i deklarationen går du in under Bokföringsvärden - Resultaträkning. Markera kontot och välj Flytta.På samma sätt kan du göra under Årsredovisning - Balans- och resultaträkning. Gå in på fliken Resultaträkning, klicka på kontot och välj Flytta./Anna
Det är sedan länge en önskan om detta, t.ex. här: https://forum.vismaspcs.se/visma_spcs/topics/kundfaktura_er_referens_i_nya_versionenNu frågas detta efter då man skall skicka e-faktura, så varför inte kunna lägga in det direkt på ordern?
Genvägar