Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej hej! Skulle det varit inventarier med större belopp hade du inte fått dra av hela kostnaden direkt utan behövt dela upp det och göra avskrivningar. Nu när det gäller förbrukningsinventarier dras kostnaden direkt i samband med att du bokför på 5410. Det påverkar alltså ditt resultat direkt som en kostnad och du behöver inte göra något speciellt i din deklaration nu.
Hej, Det räcker vad jag vet inte med att det är vägg mellan kupé och lastutrymme, utan det måste vara "mellanrum" också. Som det är på typ en pick up med lastkåpa. Kolla på Skatteverket.se för säkerhetsskull. Att den är lastbilsregistrerad har ingen betydelse enligt dem. //Tina PS. Vi har ett helt gäng lastbilsregistrerade Caddy's i normalutförande och de går som personbilar rent skattemässigt.
This reply was created from a merged topic originally titled Smidigaste sättet att bokföra dagskassor i eEkonomi?. HejBehöver hjälp med hur jag bokför dagskassor i eekonomi. Har läst gamla trådar och fick nyss om att jag kunde göra ett egen bokföringsförslag, smart men om jag inte skriver något i de olika momsförslagen så går det inte att få igenom verifikationen. Jag använder 6, 12 och 25 % moms, men säljer inte dagligen av alla tre. Hur gör jag lättast med dagskassan?? Läste något om att ni var på väg att arbeta fram en lösning, är den på gång. Tacksam för snabbt svar!VänligenOlle Ahnberg
Ja, konto 2669 debiteras normalt sett vid inbetalning av punktskatter som exempelvis alkoholskatten. Så den kontering du föreslår borde fungera fint.
Hej!När du har kvitton som du vill registrera så är det ju först pengar som har betalats ut. Därför utgår du från ditt kontoutdrag.Gå in under Kassa- och bankhändelser och välj vilket konto pengarna betalats ut från.Klicka på Ny bankhändelse och fyll i datum, eventuell referens och belopp. Om det är en utbetalning som gjorts ska beloppet vara i minus.Därefter klickar du påMatcha och väljerInköp mot kvitto.
Nyheter
Genvägar