Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej! När du är i verifikationslistanfår du precis som du skriver klicka dig in på verifikationen och välja öppna för att seresultatenhet. I ditt fall skulle jag använda mig av utskriften Huvudbok. Gör där urval på datum eller konton så får du en lista med allaverifikationer som har registrerats ochvilken resultatenhet som haranväntseller om resultatenhet saknas. På samma utskrift kan du även välja att göra urval på resultatenhet om du vill se alla verifikationer som registrerats med en viss resultatenhet.
Hej! Du kan bokföra detta viaKassa- och bankhändelser- Ny bankhändelse. I hjälpavsnittet Bokföra dagskassafår du förslag på hur du kan göra och vilka konton du kan använda om du har olika momssatser.
Hej Björn!Jag tänker då att du under Kassa- och bankhändelser borde ha ett konto för EUR. Välj det kontot först och tryck sedan på knappen Ny bankhändelse. Fyll i datum och beloppet 700. Klicka på Lägg till följt av Matcha. Om du har fått en krediterad leverantörsfaktura som du ska registrera en betalning på väljer du Betalning av krediterad leverantörsfaktura som bokföringshändelseoch sedan vilken leverantörsfaktura det gäller. Har du inte fått det väljer du Övrig insättning som bokföringshändelse istället och Egen kontering som inkomsttyp. Plocka upp motkontona du vill använda för insättningen, fyll i beskrivning och belopp och avsluta med att klicka på Bokförså är du klar sedan. Handlar det om en kreditering är det lämpligt att använda samma konton som du använde vid inköpet, för att på så sätt vända konteringen.
Du bokför:Debet 2420 (Förskott från kunder)Kredit 2611 (Utg. moms)Kredit 30XX (Försäljningskonto)
Nyheter
Genvägar