Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej! Självklart ska vi hjälpa dig med detta men för att kunna göra det behöver vi lite mer info från dig. Om vi börjar med verifikation 26 och 28 så verkar de båda ta ut varandra rent bokföringsmässigtså dessa kan vi släppa. Lika såverifikation 31dengör ingen skillnadi bokföringen eftersom samma konto och belopp står i både debet/kredit och därmed tar ut varandra. Samma sak på verifikation 32.Då har vi verifikation 25, 29 och 30 kvar. Jag vill först förstå verifikation 29.Där har du skrivit varje konto dubbelt, ena gången i minus (kredit antar jag) och andra gången utan minus (debet antar jag). Är det även så verifikationen ser ut i verkligheten? Om så är fallet så är situationen likadan som på verifikation 31 och 32, det blir alltså ingen skillnad i bokföringen eftersom kontona går emot varandra på samma belopp. Nästa fråga är angående den ångrade matchningen, när detta gjordes bör det ha skapats en korrigeringsverifikation automatiskt med följande uppställning, stämmer det? Konto Debet Kredit 1910 - Kassakonto 1798 6200 - Tele och post 1438,07 2641 - Moms 359,52 3740 - Öresutjämning 0,41 Sista frågan är hur alla korrigeringar du angett är skapade, är deskapade manuellt under Bokföring - Verifikationer? Återkom med lite mer info så är jag säker på att vi kan lösa detta tillsammans. Välkommen! /Tinna
Det hade ju varit trevligt om Visma hade kommenterat detta - tydligen en fråga som legat som klagomål i 6 år och som verkar förekomma hos många användare. Pinghttps://forum.vismaspcs.se/t5/user/viewprofilepage/user-id/20524kanske?
Hej, sitter här och försöker reda ut hur jag ens ska gå till väga för att kontera en extern rot-faktura som jag skapade innan jag gick över till visma, manuellt skriven så kan inte importera via fil till visma. Har fått betalt från kund och jag har ansökt om utbetalning från skatteverket den manuella vägen. Finns det nått smidigt sätt att göra det på eller måste jag skapa en ny rot-faktura i visma som jag bara använder som underlag. Vill helst undvika det senare då det blir rörigt med fakturanummer.Tacksam för all hjälp/ Tom
Det står i tråden nu att den är löst. Men när jag går in på Zapiers hemsida och söker på BokaDirekt så finns den inte med som app. Är den verkligen löst?
Jag vill använda Zapier på följande sätt men stöter på ett problem som jag kommer att beskriva nedan.Jag vill använda Zapier på följande sätt: När en kundfaktura bokförs så förs uppgifter om fakturanummer, betaldatum (leveransdatum hade jag tänkt mig) och fakturans totalbelopp över till ett Google Kalkylblad. I kalkylbladet samlas således alla fakturanummer, betaldatum med tillhörande fakturabelopp. I kalkylbladet fylls det sedan i hur fakturan är betald manuellt om fakturan är betald på andra sätt än kort. Det skulle till exempel vara med presentkort eller kontant. I en av kolumnerna räknar kalkylbladet med en formel differensen mellan totalbeloppet på fakturan och alla andra betalsätt. Exempel: Totalbeloppet är 500 kr. 100 kr är betalt kontant. Då summerar denna kolumn till 400 kr som ska betalas med kort.Problemet som jag stöter på är följande: När en ny kundfaktura är bokförd så skapas en ny rad när informationen förs över från eEkonomi till kalkylbladet via Zapier. I denna nya rad så skapas det inte automatiskt en formel i kolumnen som jag har för avsikt att räkna ut differensen mellan mellan totalbeloppet på fakturan och alla andra betalsätt. Jag upplever att denna automatik bör finnas för att jag ska godta användningen för Zapier i detta syfte (av den anledningen att jag inte kan lära upp anställda att kopiera ner formeln från raden ovan).Om problemet kan lösas, dvs att formeln (totalbelopp - alla andra betalsätt än kort = kortbetalning) automatiskt kopieras ned från raden över när en ny rad skapas i kalkylbladet, antingen i Zapier-integrationen eller med en Java Script-kod i Google Kalkylblad, så kan det ersätta dyra kassalösningar med kassaregister. Om någon kan lösningen så vore jag tacksam om det delades här så att fler kan ta del av idén.Problemet illustrerat nedan:Faktura- nummerBetaldatumTotalbelopp (på fakturan)Presentkort beloppKontantSwishKortBankgiro84762020-10-18500,00100,00400,00Ny rad skapad via Zapier84772020-10-19700,00Ingen formel!
Awesome
Genvägar