Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hejsan!Jag mejlar dig så kommer vi ta vid ditt ärende där, kan behöva lite uppgifter utav dig jag inte vill att du delar med dig utav här 🙂/My
Hej Ymir,Detta ska vi såklart lösa och det finns faktiskt en bra funktion för att göra det underKassa och bankhändelser direkt.1. Klicka på matcha på bankhändelsen som kom in. Eftersom beloppet består av två inbetalningar från två olika kunder så kan du för enkelhetensskull börja med betalningen från kunden som ej betalat felaktigt belopp. Välj en lämplig bokföringshändelse och inkomsttyp för denna.2. Du bör nu ha beloppet från din andra kund kvar att stämma av, klicka då på ny bokföringshändelse.3. Matcha med bokföringshändelsen Inbetalning från kundfaktura och välj kundfakturan det gäller, alltså den du skapat om med ett korrekt belopp efter att du kvittat den felaktiga.4. Du har då beloppet med mellanskillnaden kvar att stämma av, klicka då på ny bokföringshändelse igen.5. Ska du betala tillbaka mellanskillnaden så kan du matcha detta belopp med bokföringshändelsen Övrig insättning och inkomsttypen Egen kontering.6. Här väljer du ett eget konto att bokföra pengarna på,jag skulle rekommendera att bokföra pengarna som en kortfristig skuld i företaget. Till exempel konto 2890.När du sedan betalat tillbaka pengarna och fått in denna bankhändelse under Kassa och Bankhändelser så kan du matcha denna som på punkt 5 och 6 för att bokföra bort beloppet igen.Hör av dig om det dyker upp något.Ha en fin eftermiddag!/My
Råkade visst vara inloggad som min kund. Bra Flyt och L8Larsson är samma person bakom tangenterna - ifall du tycker det är konstigt att någon annan svarade... 😖
Hej.Vi fakturerar ca 250-300 kunder i månaden. Dem flesta är kommuner och landsting och faktureras via e-faktura. Problemet är att vi behöver skicka ut cirka 60-70 påminnelser varje gång och då finns det endast 2 alternativ för påminnelser. Skicka som e-post eller skriva ut som pdf. Då kunderna inte accepterar e-post måste vi gå och köpa kuvert - frimärken och kuvertera vecka efter vecka. Det tar massor med tid i anspråk och känns gammalt och förlegat. Varför finns inte fler alternativ när man ska skicka betalningspåminnelse ? När man fakturerar finns ett flertal alternativ men endast 2 st vid påminnelse ? Går inte detta att lösa ? Mvh Peter
Hej,Har du frågor och funderingar kring programmet Visma Enskild Firma kan du kontakta oss på supporten via chatt eller telefon.Vill du uppdatera versionen utav ditt program så kan du göra det via hjälp-uppdatera programversion. Eller på vår hemsida Vismaspcs.se -Support-Ladda ner/ Uppdatera.Ha en fin dag!/My
Genvägar