Hej Linus!
Jag ser att din bankkoppling startade nu i december och vad jag kan se så har bankhändelserna kommit in som de ska, dessa importeras automatiskt under Kassa och bankhändelser så långt ser det rätt ut. Vad det gäller automatiskt sändning av leverantörsfakturorna till banken så finns det två inställningar du kan ha. Antingen så kan du Signera betalning direkt i Visma eEkonomi Smart med tvåstegsverifiering, det innebär att du skickar leverantörsfakturor som registrerats i Visma eEkonomi Smart till banken för betalning och signerar betalningsfilen direkt i programmet, du behöver inte logga in på internetbanken för att göra betalningen. Eller så har du inställningen Signera betalningar i din internetbank, det innebär att leverantörsfakturan du skapar i programmet skickas direkt till din internetbank och du får logga in i internetbanken för att genomföra/godkänna betalningen. Via länkarna kan du se mer exakt hur du går till väga.
När en betalning dragits för fakturan så kommer denna bankhändelse in automatiskt till Kassa och bankhändelser, där kan du matcha och bokföra betalningen till rätt faktura. Mer information om hur detta går till finns i vårt skrivna hjälpavsnitt Matcha bankhändelser med bokföringshändelser
När du skriver att du klickat i att den ska betalas, har du gått via Åtgärder - Registrera betalning då? För det är ett sätt att bokföra betalningen, det är alltså inte ett sätt att skicka fakturan eller betala den från din banks håll utan ett sätt att bokföra fakturan som betald i programmet.
Har inte leverantörsfakturorna skickats och du kontrollerat dina inställningar via länkarna så ska vi självklart kika på det närmre. Men då är det lättare att du kontaktar oss på supporten via chatt eller telefon, på så sätt kan vi se över det tillsammans direkt i ditt eEkonomi.
God fortsättning! 🙂
/My
... Visa mer