Precis så tänker jag också att det fungerar, och att det borde fungera som du beskriver. Utkastet, om vi kallar det så, är lite väl statiskt och förfallodatum justeras därmed inte automatiskt när fakturadatum uppdateras. Programmet har ju bestämt sig i förväg vilket _datum_ fakturan skall förfalla, medan det hellre borde vara så (eller åtminstone finnas som val) att förfallodatum alltid sätts till X antal dagar efter fakturadatum, baserat på vad som är angivet i kundregistret. Problemet är, precis som du säger, att den parametern förblir oförändrad när jag inte får iväg fakturan på den dagen som det var tänkt från början. Återkommande faktura är ju ganska nytt, och därmed inte orimligt att det finns lite justeringar att göra. Hur gör man Visma uppmärksamma på detta? Tänker att det kunde vara ett förbättringsförslag. Läser de i forumen, eller skall man kontakta dem någon annan väg? Sorry, rätt ny här i forumet.
... Visa mer