Hej!
Jag undrar hur jag bäst ska göra när jag ska fakturera en kund som jag har skickat en offert till. Offerterna gör jag idag i Word då det blir för många sidor att göra i Visma Administration.
Vi är ett företag inom bygg (jobbar mycket med ROT) och har många jobb på fastpris. När jag sedan ska fakturera kunden måste jag specificera vartenda post (måleri, bygg, el osv) och på så sätt "blotta" mig för kunden hur mycket varje post har kostat. Detta för att Skatteverket vill veta hur många timmar och belopp det avser. Hur kan jag lösa det i programmet?
Det kan inte finnas en funktion att fördela ett belopp på fakturaraden? T.ex. att jag lägger in hela beloppet vad kunden ska betala, inkl eller exkl moms (beroende på mina inställningar). Sedan kan jag fördela beloppet på de olika posterna. Då ser kunden bara det belopp som står i offerten och i rapporten till SKV blir det rätt.
... Visa mer