Hej! Tråkigt att det är för mycket & för ofta problem med Visma Webshop, som i det stora hela är en praktisk & användarvänlig produkt... Vi dubbelkollade med både Swish & Payson, som inte hade haft någon driftstörning under den perioden som de senaste kunderna rapporterat in problem med att beställa hos oss. Payson genomförde ett testköp i vår webshop & uppmärksammade oss på följande: "Vi upplevde att det verkar vara något problem med sidan. Den hängde sig på stegen Frakt- och betalsätt samt Adress (inget hände när man klickade på Fortsätt på de stegen). Vi var tvungna att ladda om sidan några gånger innan vi kom vidare till steget Sammanfattning. När man väl kom till det steget så fungerade det att komma till Payson Checkout. Vänligen kontakta din webbutiksleverantör (Visma) för att få mer information och hjälp angående detta". Supportens förklaring på detta är att Payson skulle kunna haft problem med sin dator & att det skulle kunna hjälpa att rensa cacheminnet & ta bort cookies. Jag tycker inte att det låter som en rimlig förklaring att ungefär var tredje kund har problem med sin dator. Förutom de kunder som har hört av sig så har vi ett "hopp" i beställningsnummer-serien på 591(!?) nummer mellan 2 olika beställningar, vilket tyder på ett stort problem. Är det verkligen rimligt att våra kunder ska ladda om sidan "några gånger" & rensa cacheminnet & ta bort cookies för att kunna beställa? Vilken annan seriös webshop har det så? @My Janhall det är ju bra att åtminstone en av era ovanstående kunder får hjälp. Vad händer med oss andra kunder som har er webshop?
... Visa mer