Vill bara instämma till tidigare skrivare att tjänsten tappade betydligt i värde. Får väl acceptera att det gjorts bedrägeriförsök som gör att vissa använder andras företagsnamn för att skicka SMS med bedrägliga länkar eller dylikt. Men om kunden nu skulle lära sig att lita på SMS från "SMS Service" eller vad det nu må stå, varför kan inte detta sedan användas i bedrägliga syften? Det måste ju dock finnas bättre lösning på detta!? Ovan nämnda att det står VismaSMS är ju ett steg i rätt riktning. Då lär sig kanske kunden snabbt att det är ett "bokförings-SMS", då de flesta vet att Visma är relaterat till redovisning. Men borde man inte kunna binda tjänsten till företagsnamnet på kunden, ge det som ett alternativ. Det företagsnamn som är relaterat till det orgnr som står på fakturan som betalas till Visma? Dvs i vårt fall så får vi välja mellan SMS SERVICE eller EKONOMIHJÄLPEN... (hur mycket som nu få plats?). Det vill säga, inte kunna ändra sitt företagsnamn. Det borde fungera hyfsat för alla utom möjligtvis enskilda firmor samt de som kanske heter något i stil med "Aktiebolaget..." För att någon ska kunna göra något bedrägligt då så måste de ju kapa vårt konto eller lyckas få och betala fakturorna från Visma som är utställda till oss egentligen. Och om bedragarna kan skicka SMS med vårt företagsnman utan Vismas tjänster, då skulle jag vilja erbjudas samma möjligheter som dem. Lägg till en varning att "se upp för bedragare" och så får alla företagare vara vuxna och välja om de vill skicka med SMS SERVICE eller Företagsnamn på "egen risk".
... Visa mer