Hej My. Tack för snabbt svar 🙂 Tycker dock fortf att det är lite oklart med avdraget. Vi har gjort just timavdrag för den första månaden den anställde var tjänstledig, är det fel då, eller är det upp till oss som arbetsgivare att bestämma det? Timavdraget är ju även lite lägre än ett arbetsdagsavdrag, vad är anledningen till det? Frågan lär dyka upp om vi ändrar avdrag för nästa månad och det blir högre avdrag än tidigare. Personen är ju ledig max 2 dagar sammanhängande per vecka, så då rekommenderas mao avdrag per arbetsdag om jag fattar det rätt. Vi har inget avtal utan bestämmer själva hur vi vill göra, samt vi har aldrig haft ngn som varit tjänstledig tidigare, så vi behöver ju komma fram till hur det ska hanteras (om det nu finns några regler eller rekommendationer att följa för oss utan avtal som styr). Vad gäller semestern, är det ok att korrigera och dra av inför nästa års semester (så att de 3 dagarna från i år dras av då i samband med att vi räknar fram hur mkt semester som den anställde ska ha det året iom sin tjänstledighet? Eller blir det fel rent regelmässigt att den anställde ska "drabbas" nästkommande år för att vi inte har tänkt på det i år? Med vänliga hälsningar Jeanette
... Visa mer