Hej! Vi har också väldiga problem med hanteringen av leverantörsfakturor. -Vi fick inte nya fakturor inlästa på ganska långt tid. Efter telefonsamtal med supporten så lästes alla fakturor från en månad tillbaka in igen, vilket resulterade i flertalet dubletter och tom trippla fakturor i Visma. Detta har gjort att vi har lagt många timmar på att gå igenom alla fakturor för att kunna makulera de som är dubletter. Vi har fått gå igenom dag för dag under december månad och jämföra fakturanummer och summor. Samtidigt har vi fått kontakta leverantörer för att förvana att vissa fakturor blir betalda för sent eftersom de inte blivit inlästa, och samtidigt be dem återkoppla till oss om dubbla betalningar sker då vi ev kan ha missat några dubletter. - När man väljer konto i konteringen så ser jag inte sen vad kontot heter. Jag ser bara numret, tex 8400 med det står inte Räntekostnader. - Jag kan inte kontera en faktura på flera konton. Om jag har en faktura med tex blandat förbrukningsmaterial och arbetskläder vill jag ju lägga materialet på 5460 och arbetskläder på 5480. Men det går inte, jag kan bara välja ett konto och lägga hela summan där. - Vi hade också problem med att lägga in fakturor manuellt, men det har vi nog löst tillfälligt genom att lägga upp "fejkkonto" för frakt. Men så vill vi ju inte ha det i längden. Detta är problem med senaste versionen, hos kunder som ännu inte uppdaterat Visma Administration så finns inte dessa problem. Så, frågan är egentligen NÄR kommer nästa uppdatering, för den här gör det svårt för oss att redovisa korrekt.
... Visa mer