Hej, Jag håller på att bli galen så jag behöver hjälp med hur jag ska bokföra mina inbetalningar från Payson. När en kund handlar i min webshop skapas automatiskt en kundfaktura i visma eekonomi, men jag måste registrera en manuell kassa - bankhändelse för att pengarna ska räknas in på mitt företagskonto. Det jag inte blir klok på är att om jag väljer att registrera manuell kassa-bankhändelse så räknas avdragen bankavgift in i min totalsumma på företagskontot, vilket får det att se ut som att jag har mer pengar än jag har. Hur ska jag hantera detta korrekt? I det här fallet har kunden handlat för 159 kr varav 7,66 kr försvinner i avgift till Payson (Först 5,66 kr i procentuell avgift vid köpet och sedan ytterligare 2 kr i kostnad för själva överföringen till mitt konto). Totalt flyttas alltså 151,34 kr till mitt företagskonto 1930. Tacksam för all hjälp jag kan få så att jag kan göra rätt 🙂 Mvh Emma
... Visa mer