2023-07-19
16:20
Hej Pamela, Tack snälla för ett tydligt och bra svar! Ha en fortsatt fin onsdag och trevlig sommar! /Kristoffer
... Visa mer
2023-07-18
16:06
AB/FM Hej, Vi köpte en tjänst (digital illustration) på fiverr.com som är en hemsida för frilansare. Tjänsten kostade oss 7,345.84kr. Vi var inte nöjda med arbetet så vi fick tillbaka hela beloppet (7,345.84) Hur skulle ni bokföra inköpet samt krediten av denna faktura? Fiverr.com verkar befinna sig i Israel om man kollar längst ned på fakturan. Bifogar bild på bägge fakturorna, uppladdade på imgbb.com Original faktura Kredit fakturan Tusen tack på förhand! Vänligen, Kristoffer
... Visa mer
2022-12-29
14:53
Hej, Tack för ditt svar. Jag bifogar en skärmdump på hur A3 ser ut. Stort tack på förhand!! Allt gott, Kristoffer
... Visa mer
2022-12-29
14:26
Hej Josefine, Till att börja med, så vill jag tacka så mycket för ditt svar! Jag är dock inte helt säker på hur du menar när det gäller bokföringen. Det låter som att jag skall bokföra det mot 6590, men jag vet inte riktigt hur jag ska bokföra "återbetalningen" av tjänsten, då vi fick tillbaka hela beloppet. Skulle du kunna förklarar lite närmare eller med ett konkret exempel? Jag misstänker att jag behöver skapa en leverantörsfaktura först med beloppet det fakturerade beloppet? Tusen tack på förhand! Allt gott, Kristoffer
... Visa mer
2022-12-28
12:37
Hej! Vi köpte en tjänst ifrån Fiverr.com som är en hemsida för frilansare. Vi betalade för tjänsten men fick aldrig tjänsten som vi hade kommit överens om, så vi fick tillbaka hela beloppet. Allt som säljs och köps på Fiverr är s.k. User Generated Content. Dvs köpet görs via Fiverr.com men från en individuell säljare som lägger upp sin produkt eller tjänst. Hur skulle ni bokföra detta? Vi redovisar ingen moms idag och använder oss utav faktureringsmetoden. Tack på förhand! Med vänlig hälsning, Kristoffer
... Visa mer
2022-12-28
12:21
Hej,
Ny användare i Visma eEkonomi.
Jag skulle bokföra ett aktieägartillskott på 3150kr genom att skapa en manuell verifikation. Det var dumt gjort då detta redan fanns bokfört.
Jag ringer då till Vismas support för att få hjälp med att ta bort / nolla den manuella verifikationen, men vi lyckades istället dubbla beloppet på verifikationen.
Hur gör jag för att "nolla" denna verifikation? Bifogar skärmdump på hur vi har gjort och vart det blivit fel.
Stort tack på förhand!
Med vänlig hälsning,
Kristoffer
... Visa mer