Detta får bli mitt sista svar i denna tråden då syftet med det första inlägget främst var att vi kan, för vissa, underlätta kring dessa bitar, inte föra en diskussion. Vi skriver endast inlägg i trådar där vi tror att vi har relevanta funktioner som kan bidra, sedan är det självklart upp till dig som kund att utvärdera om det är ett mervärde eller inte. Jag förstår mycket väl grundproblemet att lägga in många leveransadresser på en kund, såväl som ett annat relaterat problem en kund till oss lyfte, att en del vill ha flera referensnamn på en kund, men det är sällan ett problem är så enkelt att det bara finns en dimension på det för en enstaka verksamhet som gäller för alla andra verksamheter. Det jag såg när jag körde igenom flödet i eEkonomi var att det inte går att ändra leveransadress direkt på en kundorder, utan att du måste gå in på kundkortet och ändra, och där finns en avvikande leveransadress. Hos oss sätter du detta direkt på kundordern utan att påverka kundkortet (såvida du inte vill spara ändringen där med). Däremot kan jag inte se att det finns på kundordern i eEkonomi. Jag kan självklart ha fel och missat något, det kan alla (och då ber jag om ursäkt om vi inte är relevanta i just denna frågan). Samtidigt är det genom en dialog med våra kunder där vi utvecklat och utforskat kompletterande funktionalitet som denna som drivit utvecklingen av Lagerkoll; men det kräver just en dialog och konstruktiv kommunikation som driver fram just bra, och generella, lösningar.
... Visa mer