Jag har en fråga kring attestering. Vi har idag bestämd attestordning, dvs en person hos oss lägger upp fakturorna och skickar sedan för attest i en förutbestämd ordning. I "utkastvyn" under inköp - leverantörsfakturor ser personen som ska attestera sedan de fakturor de kan attestera. Om de som attesterar använder sig av knappen "hantera flera fakturor" och sedan "attestera och bokför" så ser de alla företagets fakturor som går att attestera, alltså oberoende om de ska attestera dem eller inte. Detta gör att vi flertalet gånger felattesterat fakturor hos oss då själva funktionen möjliggör attest av flera fakturor samtidigt vilket är precis det personen vill göra efter att de kontrollerat alla fakturor i utkast (där de bara ser sina egna fakturor). Det känns som helt fel funktion och någonting måste vara fel. Utöver att man kan attestera allas fakturor öppnar detta även upp för att alla på företaget som har rätt att attestera fakturor kan se alla fakturor som ligger uppe för attest, dessa kan innehålla information som inte ska spridas hur som helst inom företaget, känslig eller gdpr-information. Har andra samma problem som oss?
... Visa mer