Konversationer
Nya konversationer
Konversation 5551 - 5565 av 5582
Vismas skatteexpert skriver angående kostnad/avdragsrätt för julbord och julgåvor och det som gäller aktiebolag och enskilda firmor. Vad ...
Låsning av perioder
Jag har förstått att det kommer nya regler fr.o.m. årsskiftet vad gäller bl.a. låsning av perioder. Och att dessa perioder varierar beroe...
Hur bokför jag representation?
Jag ska nu bokföra 2 kvitton på företagets räkning, jag har betalat med företagskortet. Hur gör jag?
Försäljning i ett annat företag - Enskild Firma
Jag har 2 företag där jag i det ena har köpt in saker för försäljning, jag har även bokfört detta. Nu har jag startat ett nytt företag so...
Bokföring - Administration
Hej jag är lite ny med det här med bokföring. Jag har precis gjort klart oktober månad och har kollat med kontoutrdaget om det stämmer m...
Företagslunch
Hej, Har 2 funderingar på 2 kvitton. Första lunchen: 3 personer. 2 st äter för 89 kr var den 3:e äter för 109:- Summan blir alltså 28...
Taxiresa med dricks
Hej, Har ett kvitto på en taxiresa som har totalsumma på 150:- Moms 6% - 7,98 kr Dricks - 9 kr Tx.pris(?) - 141 kr. hur bokför jag de...
Bokföra parallels - Administration
Hej, Vi har köpt ett datorprogram som heter parallels till våra mac-datorer så vi kan jobba med windows på dom. Hur bokför jag detta? ...
Visa när kontering är ändrad på en leverantörsfaktura - Administration
Det händer att jag måste ändra kontering på leverantörsfakturorna och jag önskar en ruta där man kan ange hur man bokat om och när så att...
Kan man sammanställa en månads drivmedelskvitto/kostnader på en verifikation?
hej. får varje månad ca 5-10st drivmedelskvitto som betalats via kort. (visa/mastercard) kan jag summera ihop alla kostnader fästa alla k...
Uthyrning av kock
Hej! Vilken moms ska jag använda på fakturan när jag hyr ut mig som kock?
Utgående saldo på konto 3740
Hej! Noterade att jag har ett utgående saldo på 0,83 kr på konto 3740 Öres- och kronutjämning. Är detta OK att ha, eller måste det vara...
Utföra arbete detta året/fakturera nästa år?
Två frågor om fakturering vid årsskiftet (enskild firma/eEkonomi): 1) Om arbetet/tjänsten utförs i november/december 2014, kan kunden fa...
Bokföra försäljning av obligationer
Hur ska jag bokföra försäljning av obligationer? Courtage, det nominella beloppet etc. Tack på förhand.