Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Vilken Visma använder du? Vi har Admin 500 och då kan man inte bokföra i annan valuta. I kolumnen Kvantitet skriver jag in EUR beloppet så kan man följa det hyfsat. Men önskar givetvis att möjligheten att bokföra i valuta funnits.
Jag har låst bokföringsår 2023, man behöver öppna det
Hej! Programmet fungerar så här: Om du har en manuellt inlagd radrabatt på ett avtal och har inställningen för automatisk prisuppdatering vid fakturering, så ändras den vid fakturering - då radrabatten ingår i priset (dvs består av á-pris och radrabatt). Det jag antar att vi tipsat om tidigare är att du istället kan använda rabattavtal på kunden och där lägga in radrabatt. Om du använder Administration 1000 kan du lägga rabatten per artikelgrupp och jobbar du i Administration 2000 kan du lägga det både per artikelgrupp och artikel, om det är olika för olika artiklar. På så sätt uppdateras radrabatten endast enligt det som finns i rabattavtalet. Rabattavtal skapar du i programmet under Försäljning - Kundrabatter, vill du ha vidare hjälp hur du skapar detta så ber jag dig ringa till vår telefonsupport på: 0470-706200. Ha en fin dag! /Felicia
HejHar en kund som vi fakturerade utan moms innan deras VAT nummer blev godkänt och vi fick en fråga från Skatteverket. Har nu gjort en rättelse till Skatteverket men behöver fakturera kunden detta.Hur ska jag fakturera momsen för att det ska bli rätt?Fakturan är på 17900 EUR, så vi behöver fakturera 17900 x 25% = 4475 EUR. Detta gäller varor ej tjänst.// Tack på förhand
Hej @PV____1Tack själv och som sagt, mycket bra att du hör av dig när något inte känns rätt så reder vi ut det tillsammans. Varmt välkommen tillbaka till forumet framöver. /Tinna
Awesome
Genvägar