Konversationer

Konversation 1 - 20 av 39
Foto på christer
Outtagen vinstutdelning
Hur bokför man outtagen vinstutdelning 2014  Hur bokför man när man har tagit ut outtagen vinstutdelning 2014 vilka konton används då Ska...
  • 1 jag med
  • 1 svar
  • Fråga
  • Besvarad
Foto på christer
Ombokning
Hej Jag har visma bokslut, nu är min fråga den Ombokning förgående års resultat på 2014 Gör programmet  det Automatisk elle...
  • 1 jag med
  • 1 svar
  • Fråga
  • Besvarad
Foto på christer
Bokslut
Hej jag fick tre fel när jag hade gjort allt de ser lika dana ut jag undrar om jag kan få hjälp med att åtgärda dessa fel?   Beskrivning ...
  • 1 jag med
  • 1 svar
  • Fråga
  • Besvarad
Foto på christer
Avskrivningar - Administration
Hej jag har gjort avskrivning på maskiner på konto 1211 jag har gjort avskrivningen så här 1219  Med 20,000 på debet 7831  Med 20,000 på ...
  • 1 jag med
  • 1 svar
  • Fråga
  • Besvarad
Foto på christer
Uthyrning av husbil
Hej Hur bokför man uthyrning av husbil, husbilen står på företaget är det 12% moms eller 25% moms på uthyrningen som skall  redovisas ? M...
  • 1 jag med
  • 2 svar
  • Fråga
  • Besvarad
Foto på christer
Vinsten i AB
Hej Enligt stämman i AB skall vi ta ut en del av vinsten Jag undrar om jag kan göra en bokföringsorder på vinstuttag för 2014 års v...
  • 2 jag med
  • 10 svar
  • Fråga
  • Besvarad
  • Arkiverad
Foto på christer
avskrivningar på årets dekl
Hej Jag glömde att det är ett AB Hur bokför man förluster från förgående år i administration. Förlusten Var 2013, skall dras av på...
  • christer, för 4 år sedan

• 1 jag med
  • 0 svar
  • Fråga
  • Arkiverad
  • Sammanslagen
Foto på christer
Bokföra avskrivningar
Hej Jag undrar hur jag bokför materiella anläggningstillgångar, i Visma Administration vilka konto nr skall användas? MVH Chrizter

• 1 jag med
  • 0 svar
  • Fråga
  • Arkiverad
  • Sammanslagen
Foto på christer
avskrivningar på årets dekl
Hej Skall göra avskrivningar på anläggningstillgångar. Har visma Bokslut men hittar inte bilager hur gör man? MVH Chrizter

• 1 jag med
  • 0 svar
  • Fråga
  • Arkiverad
  • Sammanslagen