Konversationer

Foto på Anna Svensson
Problem att använda webbtjänster i ditt lokalt installerade program
Just nu är det problem med att använda och synkronisera webbtjänster i lokalt installerade program. Till exempel Visma AutoInvoice, Visma...
  • 3 jag med
  • 18 svar
  • Problem
  • Löst
Foto på SaraStensson
Kan inte längre använda en bokstav vid användning av artikel - Administration
Nu när jag uppdaterat mitt Visma 500 så kan jag inte längre bara skriva en bokstav för att få rätt artikel när jag gör en kundfaktura. In...
  • 1 jag med
  • 3 svar
  • Fråga
Foto på Veronica
Hur lägger jag till egna leveransvillkor och betalningsvillkor i Visma Compact 3000?
Vart går jag för att ändra/lägga till leveransvillkor och betalningsvillkor?
  • 1 jag med
  • 1 svar
  • Fråga
  • Besvarad
Foto på Jan
Det blir fel vid utskrift av pdf faktura i Compact
Meddelande: I den nya versionen somkommit av Acrobat Reader DC – Svenska (19.008.20071) blir fakturans logga heltkonstig Vid utskrift,...
  • 1 jag med
  • 7 svar
  • Fråga
  • Besvarad
Foto på Matte
Rapport på objekt 2 - Compact
Hej, använder objekt 1 och 2 men lyckas bara ta ut en rapport på objekt 1. När jag kollar i instruktionsmanualerna skall det finnas rapp...
  • 1 jag med
  • 1 svar
  • Fråga
  • Besvarad
Foto på AH
Visma compact 3000 logotyp problem
Hej! jag använder visma compact 3000 med nätverksinstallation. Jag har flera bolag i programmet. Jag försökte lägga till logotype på ett ...
  • 1 jag med
  • 1 svar
  • Fråga
  • Besvarad
Foto på Christer
Systemdokumentation (samlingsplan) Compact
Jag har Compact 6.41 (6.4.1.1) Byrå 1500 och behöver skriva ut och spara systemdokumentationen. Kan inte hitta var jag gör det någonsta...
  • 1 jag med
  • 1 svar
  • Fråga
  • Besvarad
Foto på Anders H
Rensning register pga GDPR i Visma eEkonomi "Smart?"
Vi måste på något vettigt sätt kunna rensa våra kund och leverantörs register. Enligt GDPR så får vi inte ha information i våra register ...
  • 4 jag med
  • 8 svar
  • Idé
  • Genomförda
  • Arkiverad
Foto på anette
GDPR - Compact
I kontakt med chattsupport fick vi svaret att i Compact går det inte! Enda möjligheten skulle vara att radera hela året, och det kan man ...
  • 1 jag med
  • 3 svar
  • Fråga
  • Besvarad
Foto på Laila Blodau
Samlad årsutskrift/årsakt likt den i Visma Enskild firma efterlyses Visma i eEkonomi
Hej! Jag har nyss bytt från Visma Enskild Firma (nedan kallat EF) till eEkonomi Smart och vill kunna skriva ut motsvarigheten till årsuts...
  • 4 jag med
  • 2 svar
  • Idé
  • Inte planerade
Foto på Davor P
Möjlighet att "tvätta" SIE filen vid direktkoppling - Ekonomiöversikt
Det händer då och då att man får fel rapporterade vid överföring av data från Administration till Ekonomiöversikt. Detta gör att man mås...
  • 1 jag med
  • 1 svar
  • Idé
  • Inte planerade