Konversationer

Konversation 1 - 20 av 52
Foto på ewa
Utbetalning semesterskuld
Hej! Vi har AB. Jag har bokfört semesterlöneskuld : 7290 D 2920 K 7519 D 2941 K Hur ska jag bokföra utbetalning av semesterlöneskuld? T...
  • 1 jag med
  • 3 svar
  • Fråga
  • Besvarad
Foto på ewa
Fel bokförd personalskatt
Jag har bokfört Personalskatt i mars och april 40 kr för mycket varje måndad. Mars är redan låst. Hur ska jag rätta felet? Hälsningar Roland
  • 1 jag med
  • 1 svar
  • Fråga
  • Besvarad
Foto på ewa
Utländsk moms blir fel - eEkonomi
Hej! Jag har AB och redovisar moms kvartalsvis. Jag har bokfört en utländsk faktura så här:  2440 K 2614 K 2645 D 4646 D Har räknat fel m...
  • 1 jag med
  • 3 svar
  • Fråga
  • Besvarad
  • Arkiverad
Foto på ewa
Bokföra utbetalning - eEkonomi
Jag fick en utländsk faktura och sedan kredit faktura på en del av beloppet. Jag bokförde båda fakturorna. Nu vill jag bokföra utbetalnin...
  • 1 jag med
  • 3 svar
  • Fråga
  • Besvarad
Foto på ewa
Valutakurs 2015-12-31 - Visma eEkonomi
Var hittar vi valutakursen för EUR i Visma avseende bokföringsdatum den 31 december 2015?
  • ewa, för 3 år sedan

• 1 jag med
  • 0 svar
  • Fråga
  • Arkiverad
  • Sammanslagen
Foto på ewa
Valutakurs 2015-12-31 - Visma eEkonomi
Var i Visma hittar vi valutakursen för omvärdering av bokslutstransaktioner 2015-12-31
  • ewa, för 3 år sedan

• 1 jag med
  • 0 svar
  • Fråga
  • Arkiverad
  • Sammanslagen
Foto på ewa
Tjänsteresa till Polen - eEkonomi
Hur bokför jag följande: tjänsteresa till Polen - Hotell -Flygg -Taxi i Polen Hälsningar Roland
  • ewa, för 3 år sedan

• 1 jag med
  • 0 svar
  • Fråga
  • Arkiverad
  • Sammanslagen
Foto på ewa
Nollställa konto 1900 - eEkonomi
Hej! Jag har AB, redovisar moms kvartalsvis och tillämpar fakturerings metod.  Jag betalade en Telia faktura 2 gånger förra året. Bokförd...
  • 1 jag med
  • 1 svar
  • Fråga
  • Besvarad
  • Arkiverad
Foto på ewa
friskvård
Hej! Jag har AB och är anställd i företaget. Jag har köpt friskvård för mig (gymkort) och har betalat 950. Hur ska jag bokföra. Hälsninga...
  • ewa, för 3 år sedan

• 1 jag med
  • 0 svar
  • Fråga
  • Arkiverad
  • Sammanslagen