Konversationer

Konversation 1 - 20 av 24
Foto på Harry
Avräkningsnota moms
Hej, Vi har startat upp ett litet åkeri och kör via ett annat företag och får där betalningen i form av avräkningar två gånger i månaden...
  • 1 jag med
  • 2 svar
  • Fråga
  • Besvarad
Foto på Harry
Stämpelklocka
Hej, Jag undrar om det på marknaden finns en stämpelklocka som man måste gå till och logga in på en speciell dator, alltså inte på en te...
  • 1 jag med
  • 1 svar
  • Fråga
  • Besvarad
  • Arkiverad
Foto på Harry
EU bidrag
Hej! Vi kommer att få bidrag från EU för ett projekt. Vi får pengarna i förväg och kan bli återbetalningsskyldiga om Tillväxtverket anser...
  • 1 jag med
  • 1 svar
  • Fråga
  • Besvarad
Foto på Harry
Låsa ett konto vid ett objekt
Hej! Jag undrar om det går att göra så att ett konto alltid kopplas till samma objekt. När jag gör kundfakturor så får jag alltid i efter...
  • 1 jag med
  • 2 svar
  • Fråga
  • Besvarad
Foto på Harry
Bokslutsmetoden i Visma Compact
Hej!Hur ska jag göra i Visma Compact 1500 för att skriva kundfakturor när man använder sig av bokslutsmetoden? Är det enda sättet att skr...
  • 1 jag med
  • 2 svar
  • Fråga
  • Besvarad
Foto på Harry
Fordran aktietecknare
Hej! Har köpt ett företag och fått hjälp med hur de första verifikationerna ska se ut, men tyvärr så står det inte kontonummer, utan det ...
  • 1 jag med
  • 1 svar
  • Fråga
  • Besvarad
Foto på Harry
Event
Hej! Om företagets anställda är med och arbetar på ett event och företaget får faktura på deras middagar, hur bokförs det?
  • 2 jag med
  • 7 svar
  • Fråga
  • Besvarad
  • Arkiverad
Foto på Harry
Personalkostnader i HB
Hej! Jag undrar hur man bokför, dels när två delägare i ett HB har ett internt möte och äter lite mat. Sen undrar jag även hur bokför m...
  • 1 jag med
  • 1 svar
  • Fråga
  • Besvarad