Konversationer

Konversation 1 - 20 av 26
Foto på Kevin
sponsering
tänker att använda mitt företagsmedel att sponsra en idrottsförening som har risk att gå i konkurs. bidraget är 1600 kr som tänkt. syftet...
  • 1 jag med
  • 3 svar
  • Fråga
  • Besvarad
Foto på Kevin
Namnge ett konto
Min salong är en frisörsalong och nyligen anställt en nageltekniker. jag vill separera omsättningen. undrar om jag kan öppna ett nytt kon...
  • 2 jag med
  • 1 svar
  • Fråga
  • Besvarad
Foto på Kevin
Ombildning EF till AB
hej, kommer att överföra BR från EF till AB. har följande: konto 1070( goodwill) : 180 tkr; 1469( lager) 80 tkr; 1930( bank) 40 tkr samt ...
  • 1 jag med
  • 4 svar
  • Fråga
  • Besvarad
Foto på Kevin
Avskrivning - eEkonomi
hej, håller testa visma smart. har konterat en dator som tillgång. har letat överallt för att göra en avskrivning men hittat inte det någ...
  • 1 jag med
  • 1 svar
  • Fråga
  • Arkiverad
  • Sammanslagen
Foto på Kevin
Goodwill
hej, kommer att förvärva en salong på 215 tkr. salongen har inte värdiga inventarier eller utrusningar utan bara lokalhyresrätt och namn ...
  • 1 jag med
  • 1 svar
  • Fråga
  • Besvarad
Foto på Kevin
Lönekostnader - eEkonomi
hej, Jag har inte tagit någon lönekostnad från min enskildfirma pga att det är mycket underskott. men jag har betalat in F-skatt som bokf...
  • 1 jag med
  • 2 svar
  • Fråga
  • Besvarad
  • Arkiverad
Foto på Kevin
Momsredovisning - eEkonomi
mitt ftg ska avregistreras 20161231. jag har gjort momsredovisning 2016 (dvs 20160101-20161231). nu ångrar jag mig. jag vill göra mer utt...
  • 1 jag med
  • 1 svar
  • Fråga
  • Besvarad
Foto på Kevin
Kolla resultat - eEkonomi
hej, jag undrar om jag kan kolla resultat närsomhelst för att veta hur det går med mitt företag eller? Hur kan jag kolla det i visma? vad...
  • 1 jag med
  • 3 svar
  • Fråga
  • Besvarad