Konversationer

Konversation 1 - 20 av 1666
Foto på mira
Rätta fel i bokföringen - eEkonomi
Hej! I juni betalade jag för en kurs (utbildning) från företagskontot (enskild firma). Nu kom jag på att kostnaden inte är avdragsgill. K...
  • 1 jag med
  • 4 svar
  • Fråga
  • Besvarad
Foto på AndreasSandin
Varför tar ni bort kritiska kommentarer
Varför tar ni bort kritiska kommentarer om er servicenivå och krav på kompensation n för extra externa insatser?!
  • 1 jag med
  • 1 svar
  • Fråga
  • Besvarad
Foto på Nettan
bokföra sjukförsäkring, tjänstegruppliv och premiebefrielse
Delägarna i aktiebolaget har varsin sjukförsäkring som jag inte vet hur jag ska hantera. Fakturan är uppdelad i Plansjuk 1413kr skattekla...
  • 1 jag med
  • 0 svar
  • Fråga
Foto på Karljohf
Bäst före datum har utgått, hur bokför jag dessa varor?
Hej, jag har köpt in några livsmedelsvaror som jag inte har lyckats sälja vidare innan bäst före datumet gått ut. Hur bokför jag detta i ...
  • 1 jag med
  • 1 svar
  • Fråga
Foto på Christine
Slutlig skatt
Hej, har precis fått en utbetalning från skatteverket på slutlig skatt. Vill bara kolla att jag tänker rätt gällande hur jag ska bokföra ...
  • 1 jag med
  • 1 svar
  • Fråga
Foto på Fisun
Förmånsbeskattnng sjukvårdsförsäkring - Lön 300/600
Hej Företaget jag jobbar på har betalat in anställdas sjukvårdsförsäkring, nu ska jag förmånsbeskatta dessa, dock vill företaget betala ...
  • 1 jag med
  • 5 svar
  • Fråga
Foto på Helena Andersson
Visma Infoline stöds inte längre i äldre versioner
Från och med 2018-05-11 slutar vi stödja Visma Infoline/Min sida i version 5.01 och tidigare av Visma Administration, Fakturering och För...
  • 1 jag med
  • 1 svar
  • Tillkännagivande
Foto på Alex
Hur bokföra den resterande beräknade F-skatten samt Utdelning i AB ?
Hej, Jag behöver hjälp med att förstå hur jag ska bokföra skatten samt utdelningen efter första räkneskapsår. Med skatt menar jag dels F...
  • 1 jag med
  • 7 svar
  • Fråga
Foto på Terese
Makulera betald faktura? - Administration
Hej! Jag har fakturerat en kund, kunden har betalat fakturan inkl. moms och återkommer nu och vill att jag fakturerar om fakturan med omv...
  • 1 jag med
  • 2 svar
  • Fråga
  • Besvarad
Foto på BSPROFFS
Kravavgift/Inkassoavgift - eEkonomi
Hej.  Jag behöver svar på hur jag ska bokföra en inkassokostnad. Kunden har inte betalt sina fakturor och avgifterna gick till inkasso. N...
  • 1 jag med
  • 2 svar
  • Fråga
Foto på MM
Avstämning skattekontot - eEkonomi
Fått i uppgift att stämma av transaktioner från skv skattekonto, matchar jag mot de olika skuldkontona exvis 2518,2650,8423,1630 ev 1930....
  • 1 jag med
  • 2 svar
  • Fråga
Foto på rpantzer
Fel bokfört inköp kassa istället för konto - eEkonomi
Hej! Jag har gjort ett kvittoinköp som jag råkat bokaföra på kassakontot istället för företagskontot. Hur ändrar jag? Har en enskild firm...
  • 1 jag med
  • 3 svar
  • Fråga
  • Besvarad
Foto på Helepop
Skriva ut alla bildunderlag - eEkonomi
Jag skulle vilja kunna hitta alla skannade underlag på ett ställe, samt kunna skriva ut alla samtidigt eller ett i taget. Hur gör man ann...
  • 9 jag med
  • 22 svar
  • Idé
  • Inte planerade
Foto på Anna Svensson
Problem att använda webbtjänster i ditt lokalt installerade program
Just nu är det problem med att använda och synkronisera webbtjänster i lokalt installerade program. Till exempel Visma AutoInvoice, Visma...
  • 3 jag med
  • 18 svar
  • Problem
  • Löst
Foto på AndreasSandin
börjar absolut fått nog av vismas service nivå, mitt i försäljningen av ett företag, kompensation för extern konsult
börjar absolut fått nog av vismas service nivå, mitt i försäljningen av ett företag, kompensation för extern konsult
  • 1 jag med
  • 0 svar
  • Problem
  • Arkiverad
Foto på nijo
Slutskatt - eEkonomi
Hej, Jag ser nu att under 2017 så bokförde jag prel. skatt på konto 2518 men under 2018 har jag bokfört det under 2510. Ställer det till ...
  • 1 jag med
  • 5 svar
  • Fråga
Foto på Prefect
AGI om man bara är en person - eEkonomi Lönebesked
Hej, Jag har ett AB och använder Visma eEkonomi Smart med tillägg Lönebesked. Jag har förstått att det även finns en "Visma Lön", men d...
  • 1 jag med
  • 1 svar
  • Fråga
  • Besvarad
Foto på Alexander Nilsson
AGI för Enskild firma utan anställda?
Hej, Jag driver idag en enskild firma UTAN några anställda. Jag läste nyligen om Arbetsgivardeklaration på individnivå (AGI) som säger: ...
  • 1 jag med
  • 1 svar
  • Fråga
  • Besvarad
Foto på Anna Svensson
Till löneadministratören: Arbetsgivardeklaration på individnivå i Visma eEkonomi och Visma Lön 300/600
Under flera år har det pratats om arbetsgivardeklaration på individnivå (AGI), som framöver ska ersätta de vanligaste kontrolluppgifterna...
  • 3 jag med
  • 8 svar
  • Fråga
  • Kräver inget svar
Foto på Pia K
Faktura som saknar företagsnamn
Hej,jag har deltagit i en utbildning som mitt företag ska betala men på fakturanstår det bara mitt namn och inte företagets. Jag har bet...
  • 1 jag med
  • 4 svar
  • Fråga
  • Besvarad