Konversationer

Konversation 1 - 20 av 25
Foto på Paula
Lägga in en leverantörsfaktura
På en lev. faktura som jag har fått står det 165 kr avgår på grund av en tidigare inbetalning. Momsen är beräknad på det totala beloppet....
  • 1 jag med
  • 1 svar
  • Fråga
  • Besvarad
Foto på Paula
Bokföra en leverantörsfaktura
Hej, Jag har en leverantörsfaktura som jag själv har bokfört med 0,17 öre för mycket. Till exempel.. Leverantörsfakturan var på 21500,17 ...
  • 1 jag med
  • 1 svar
  • Fråga
  • Besvarad
Foto på Paula
Tjänstebil
PÅ något sätt har en anställd (delägare i AB)  inte förmånsbeskattats på sin bil på förra löneutbetalningen. Eftersom lönen på denna delä...
  • 1 jag med
  • 2 svar
  • Fråga
  • Besvarad
Foto på Paula
Kickoff/konferens resa
Hej, När man på företaget åker på en kickoff utomlands i kombination med konferens på vilket konto ska man bokföra det på då? Jag har bo...
  • Paula, för 3 år sedan

• 1 jag med
  • 0 svar
  • Fråga
  • Arkiverad
  • Sammanslagen
Foto på Paula
Semesterdaglön - Lön 600
Vi har en anställd som började sin anställning i december 2015 och han har tjänat in 9 semester dagar enligt systemet. Semesterårsavslute...
  • 1 jag med
  • 9 svar
  • Fråga
  • Besvarad
Foto på Paula
Betala ut semestertillägg
Hej, Jag ska betala ut semestertillägget i förskott innan semestern. Alltså lägga semestertillägget på lön i junil månad. Mvh Paula
  • 1 jag med
  • 1 svar
  • Fråga
  • Besvarad
  • Arkiverad
Foto på Paula
Avstämning konton
När jag stämmer av till exempel 1930 företagskontot och ser att jag har betalt ut ett belopp som inte stämmer överens ett (utlägg) . I de...
  • 1 jag med
  • 4 svar
  • Fråga
  • Besvarad
Foto på Paula
Byteshandel/barter faktura
Vi har bytt tjänst med ett företag med belopp totala 17 392:- inkl moms. Nu skall jag göra en motsvarande faktura till dem och med samma ...
  • 1 jag med
  • 2 svar
  • Fråga
  • Besvarad
Foto på Paula
Avdrag på lönen
Hej, Jag ska dra ett belopp på en anställd på nästkommande lön som ej ska vara som ett förskott och ej heller beräknas på lönen så det sk...
  • 1 jag med
  • 3 svar
  • Fråga
  • Besvarad