Konversationer
Konversation 1 - 20 av 396
Hej!
Ett önskemål som vi inte kan vara ensamma om är att i alternativ leveransadress i beställningsformuläret kunna välja lev.adress f...
2018.7 segar ner programmet - Administration
2018.7 segar ner programmet
Gör så att man kan söka företag via tangentbordet i Visma Admin 2000
Hej, En sak som jag ända från start, (redan när jag började använda Visma Administration för 25 år sedan) har tyckt varit jättekonstigt i...
Anställda saknar uppgifter i anställningsregistret, skapa fil för AGI - Lön 600
Hej, jag får meddelandet "Det finns anställda som saknar uppgifter i anställningsregister" när jag försöker att skapa fil. Vad kan det v...
Inläsning exportkod
När man läser in prislistor från exelfiler skulle det vara toppen om man kunde läsa in även exportkoderna ist för att behöva göra detta e...
Till löneadministratören: Arbetsgivardeklaration på individnivå i Visma eEkonomi och Visma Lön 300/600
Under flera år har det pratats om arbetsgivardeklaration på individnivå (AGI), som framöver ska ersätta de vanligaste kontrolluppgifterna...
GLN-Nummer
Hej!En av mina leverantörer behöver mitt GLN-nummer för att de ska kunna sända E-fakturor till mig. (Tvingande uppgift som hon behöver fy...
Genväg till order - Administration
Hej Skulle man kunna få en genväg för dokument kopplade till en order? Denna funktion finns redan under artikelfliken och jag använder d...
Filen saknar versionsnummer (AGI) - Lön 300/600
När jag försöker deklarera AGI hos Skatteverket via skapad fil i Lön 300, så får jag till svar: "Fil kan inte tas emot eftersom den sakna...
Återrapportering inbetalningar när vi får AMEX via BG - Administration
Hej, kan man göra återrapportering av inbetalningar när man får pengar från AMEX och DINERS via BG. De matchar ju ingen faktura.
Inloggningsrutan kommer upp varje gång vid uppstart av företag - flera användare - Administration
Vi har visma Administration 2000 med 9 licenser och varje gång jag startar programmet står det lena@... Detta för att vi under inställnin...
Anteckningar på artiklar i Administration
Hej!
Efterlyser fler anteckningsmöligheter i progranet.
Först tänker jag på att ha en anteckningsruta i artiklar.
MVH
Peter
Negativt saldo på leverantörsfaktura - Administration
Vd betalar alla leverantörsfakturor manuellt och sen bockar jag av dom i utbetalningar. Nu har han vänt på lite siffror och betalat 100 k...
Längre artikelnummer - Administration
Vi har problem med längden på artikelnumren. Som det är idag går det inte att skriva in mer än 16 tecken. För några år sedan hade SPCS/Vi...
Visma Assist sysprecontrol Gör att installation av Visma lön inte går
Jag vill uppdatera visma Lön - eftersom programmet påminner mig VARJE GÅNG jag öppnar det. Men jag får lika många ggr meddelande o...
Fel skatt på semesterersättning - Lön 300/600
Ska betala ut outtagna semesterdagar på semester sparad mer än 5 år. När jag går in via snabbvalet Semester,ersättning och väljer Utbetal...
Ordet KREDIT saknas på sidan när man ska skapa en levfaktura i kredit - Administration
När man "lyckas" i förväg komma ihåg knappen - skapa kreditfaktura - så får man inte en ny sida där ordet Kredit står angiven på layouten...
Löneart för utbetalning av outtagen semester - Lön 300/600
Vilken löneart kan man använda för att betala ut outtagna sparade semesterdagar (äldre än 5 år)? Försökte lösa det via snabbval men då bl...
Utskrift lagerlista med senaste inleverans - Administration
Hej. Jag skulle behöva en utskriftslista med följande val, jag får inte till det själv. Artikelnr Benämning Senaste inleverans/inköpt -...
Möjlighet till längre leverantörs artikelnummer - Administration
Först och främst, vore gött om förslag som postas här på forumet får lite bättre genomslag. Jag själv och "alla andra" postar och postar ...