Konversationer

Konversation 1 - 20 av 388
Foto på matekl
Räntefakturering i Visma eEkonomi
Funktionen räntefaktura i visma avendo eEkonomi, med text och uträkning vore fint.
  • 37 jag med
  • 65 svar
  • Idé
  • Inte planerade
Foto på Mackan
Hur kan jag öppna Lön 100 i en annan dator än den ordinarie?
Vill använda 2 datorer för att köra Lön 100 HUr gör jag? har laddat ner programmet men kommer bara åt övningsprogrammet trots att kund nu...
  • 1 jag med
  • 1 svar
  • Fråga
  • Besvarad
Foto på eva lauren
Problem vid räntefakturering - Administration
Jag skulle göra räntefakturor efter uppdatering till 2018.6 och då tar den inte hänsyn till mina inställningar att ränta måste uppgår til...
  • 1 jag med
  • 7 svar
  • Fråga
  • Besvarad
Foto på Madeleine
Bokföra vid brand på våra verktyg
Hej, Jag har försökt läsa mig till hur jag ska bokföra detta. Vi är ett byggföretag som var med om en brand hos en av våra kunder. Där...
  • 1 jag med
  • 2 svar
  • Fråga
  • Besvarad
Foto på AccountantfromHell_singland
Hosting - Administration
Om man har nätverk och dessutom köper en hostingtjänst för sina datafiler hur rekommenderar ni då att man lägger upp installationen? Skal...
  • 1 jag med
  • 4 svar
  • Fråga
  • Besvarad
Foto på eva
Bokföra kassarapporter manuellt - Administration
Problem med att när jag bokför manuellt mina kassarapporter så stämmer inte debet o kredit  ibland även om jag skrivit rätt siffror. vi ä...
  • 1 jag med
  • 3 svar
  • Fråga
Foto på Karina
Fel i momsrapport omvänd skatt - Administration
Vid ett flertal tillfällen har det uppstått fel i momsrapporten avseende konto 3231 försäljning omvänd moms byggföretag. Trots att journa...
  • 1 jag med
  • 5 svar
  • Fråga
  • Besvarad
Foto på Sue
momskod för konto 3973
Behöver veta moms kod på 3973 Vinst avyttr mask - idag står den på 05-Momspliktiga försjälning 25% - som ej ingår i annan ruta.  När jag ...
  • 1 jag med
  • 2 svar
  • Fråga
  • Besvarad
Foto på Jessica
Köp av bil i enskild firma
Hejsan, nu vet jag inte riktigt hur jag skall göra (igen). Min man har köpt en bil att använda i företaget. Han/företaget har tagit ett ...
  • 1 jag med
  • 4 svar
  • Fråga
  • Besvarad
Foto på Anna-Lena
Avräkning skrot
Jag har tyvärr ingen tidigare erfarenhet av att sälja skrot. Vi har fått avräkning av skrothandlare med noll moms och texten "omvänd skat...
  • 1 jag med
  • 3 svar
  • Fråga
  • Besvarad
Foto på Thomas
Varning om att kund redan existerar - Administration
Önskar samma funktion i Administration 1000. Notera - Den här konversationen skapades från ett svar på: Förhindra dubbla kundregistreri...
  • 2 jag med
  • 1 svar
  • Idé
Foto på Maria Riikola
Val av fakturanummer - eEkonomi
Hej, Jag ska göra en kundfaktura via Visma för första gången. Jag har tidigare använt mig av Swedbank företags faktureringsprogram. Hur g...
  • 1 jag med
  • 1 svar
  • Fråga
  • Besvarad
Foto på mariab
Söker en automatisk kontering för representaion/icke avdragsgill enligt nya regler?
  • 1 jag med
  • 1 svar
  • Fråga
  • Besvarad
Foto på Sampletekk
Fakturakund som vill ha kvitto
Vi driver en ridskola där elever faktureras ridavgiften. Nu har en kund efterfrågat ett kvitto på betald faktura att användas för att plo...
  • 2 jag med
  • 2 svar
  • Fråga
  • Besvarad
Foto på Johanna
Hur bokför jag en inköp av drivmedel i Norge
Jag har en anställd som varit på jobb i Norge. Personen i fråga tankade bilen och betalade med företagskortet. På kvittot är priset ink m...
  • 1 jag med
  • 4 svar
  • Fråga
  • Besvarad
Foto på Thomas
Varning om att kund redan existerar - Administration
Önskar samma funktion i Administration 1000. Notera - Den här konversationen skapades från ett svar på: Förhindra dubbla kundregistreri...
  • 1 jag med
  • 3 svar
  • Idé
Foto på Thornblad
Programändringar omvänd skattskyldighet för byggtjänster - Administration
Hej! Jag ska skicka en faktura till ett företag som säger att de måste ha en faktura med omvänd skattskyldighet för byggtjänster. Jag anv...
  • 1 jag med
  • 6 svar
  • Fråga
  • Besvarad
Foto på Nordfrost Event
Bokföra en felaktig inbetalning
Jag har fått en felaktig inbetalning till mitt företag. Jag har ännu inte betalat tillbaka men ska göra det inom kort. Hur bokför jag åt ...
  • 1 jag med
  • 1 svar
  • Fråga
  • Besvarad
Foto på JIYAS
Bokföring aversätta avgifter/
Bokföring aversätta avgifter/ Hej , har ett Taxi aktiebolag, och kör taxi, Inkört belopp bokför jag med 6 % belagd moms. För körningar fr...
  • 1 jag med
  • 1 svar
  • Fråga
  • Besvarad
Foto på Thomas
Upprepade bevakningsmail
Har fått bevakningsmail var 5:e minut under natten och morgonen, hittills har det kommit 70 st. 
  • 2 jag med
  • 9 svar
  • Problem
  • Löst
  • Arkiverad