Redigera kund - eEkonomi

  • 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 1 år sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
1. Redigera kund i Visma eEkonomi
2. Har 3 st epost-kopia + 1 st epost-adress.
3. Byt plats på epost item 2 & 3 av epost-kopia

En gång stod det "Kundnumret som du angivit finns redan. Ange ett annat kundnummer."

Kunde ej återskapa just detta.

Dock om jag bara försöker byta plats på dem enligt (3) trycker på "Spara" och redigerar kunden igen så har informationen inte sparats.
Foto på Henrik

Henrik

  • 770 poäng 500 badge 2x thumb

Publicerades för 1 år sedan

  • 0
  • 1
Foto på Per Nyquist

Per Nyquist, Moderator

  • 43,382 poäng 20k badge 2x thumb
Hej!

Adresserna för e-postkopia sorteras i alfabetiskt ordning, så att byta plats på två adresser har ingen effekt. Huvud-e-postadressen hamnar först, men kopiorna sorteras alltså om när du väljer att spara.
Foto på Henrik

Henrik

  • 770 poäng 500 badge 2x thumb
OK det är lite ologiskt att man inte kan sortera som man vill alternativt att man inte får någon information om det.

Ovan förklarar dock inte felet jag fick med "Kundnumret som du angivit finns redan. Ange ett annat kundnummer." när jag försökte spara. Kunde dock inte reproducera det problemet mer än två gånger.
Foto på Per Nyquist

Per Nyquist, Moderator

  • 43,382 poäng 20k badge 2x thumb
Hej!

Jag lyckades inte heller återskapa problemet med kundnumret genom redigera av e-postkopiorna. Enda tillfället jag kan få upp meddelande är när jag ändrar i kundnummerfältet till ett kundnummer som redan existerar. Men skulle det uppstå igen får du gärna meddela oss så vi kan kika närmare.