Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Claes_8
MEDLEM

Fakturera 100% moms

Hej
Vi vill fakturera 100% moms.
Vid försäkringsärenden med företagsägd bil så betalar inte försäkringsbolagen moms på reparationerna, all moms debiteras företaget som äger bilen. När jag försökt på olika sätt så hamnar inte momsen i momsrutan på ordern/fakturan. Hittar ingen bra lösning detta problem...
Mvh
Claes

6 SVAR 6
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hejsan!

Om du vill fakturera enbart moms kan du skapa en textrad på fakturan under Kommando - Textrad. I kolumnen Momskod ändrar du till momskod 0 och sedan måste du också ändra kontot för utgående moms, 2611 i kolumnen Konto.
Claes_8
MEDLEM

Hej

Tack för svar, jag provade men momsen kommer inte med i momsrutan på fakturan, nere vid summering, Brutto, Netto, ex moms, MOMS, Total.
Går det att göra så att den 100% momsen hamnar i den rutan?
Men vänlig hälsning
Claes
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej igen!

Du får inte med momsen i rutan, utan du får skriva att det gäller moms på själva textraden. 
Fd medlem
Inte tillämpbar

Man kan få momsen att hamna i rutan "moms". Du gör en rad med totalsumma och rätt momskod, sen gör du en rad där du drar av nettot med momskod 0. se bifogad bild.

Dock hade det ju varit önskvärt att kunna välja 100% moms för att göra det enklare att jobba med och tydligare för kunden. Får då och då samtal från kunder som tycker det ser konstigt ut!
Claes_8
MEDLEM

Ok, tack då vet jag. ̈

Trevlig helg.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Tack det samma 🙂