Inställning för e-post

  • 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 7 månader sedan
  • Besvarad
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Vilka inställningar behöver jag göra för att skicka e-post direkt från Visma utan att gå vi Outlook. Ser denna ruta när man skriver ut dokument, men jag får felmeddelande att servern är upptagen?
Foto på Joakim

Joakim

  • 70 poäng

Publicerades för 6 år sedan

  • 0
  • 1
Foto på Joakim Karlsson

Joakim Karlsson, Fd Produktspecialist Visma Lön

  • 35,320 poäng 20k badge 2x thumb
Hej!

För att kunna skicka dokument från programmen via mejl krävs att du har ett lokalt installerat e-postprogram, till exempel Windows Mail eller Microsoft Outlook. E-postrogrammet måste vara MAPI-kompatibelt Om du använder dig av ett webbaserat e-postprogram får du skapa pdf-filer av dina fakturor/lönebesked som du sen bifogar i dina mejl.

Vad är det för program du använder för e-post idag?



Foto på Bo

Bo

  • 60 poäng
Hur är det i Windows 10? Fungerar "e-post" programmet som levereras med W10 eller måste jag använda Outlook ?
Foto på Kristina Gunnarsson

Kristina Gunnarsson, Moderator

  • 4,294 poäng 4k badge 2x thumb
Hej Bo,

Precis som Joakim skriver så krävs det ett lokalt installerat e-postprogram som är MAPI-kompatibelt t.ex Outlook för att kunna mejla från programmet. En annan möjlighet du har i programmet är att du använder dig av tjänsten Visma Autoinvoice. Då behöver du inte ha något e-postprogram utan dina olika dokument kan skickas antingen med mejl, helt elektroniskt eller via brev.  Läs mer i länken om Autoinvoice.

Ha en fortsatt fin dag!
/Kristina

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.