Logiken när man slår in fel löneart - Lön 300/600

• 1
  • Idé
  • Uppdaterades för 5 år sedan
  • Genomförda
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Hej, Jag skulle vilja veta logiken bakom att markören automatiskt hoppar till meddelande i lönespecifikationen om man slår in en löneart som inte finns? Irriterande att hoppa tillbaka hela tiden. Verkar lätt ologiskt, för om man slagit in en felaktig löneart är nog chansen rätt stor att det var meningen att man skulle skriva något på den raden och inte i meddelande?? Men det kanske är bara jag som skriver in fel löneart bland alla användare.
Foto på Lenasekonomi

Lenasekonomi

• 1,820 poäng 1k badge 2x thumb

Publicerades för 6 år sedan

• 1
Foto på Tobias Runesson

Tobias Runesson, Fd Testledare - Visma Lön

• 5,996 poäng 5k badge 2x thumb
Hej!

Det blir egentligen samma sak som när man står på den sista tomma raden i lönespecifikationen och trycker Enter/Tab. Nästa steg efter att man är klar med lönespecifikationen blir det personliga meddelandet.

I fallet där man skrivit fel löneart så känns det såklart inte optimalt att man hamnar i personligt meddelandet. Vi får helt enkelt ta med oss den bollen och se över det för jag är ganska säker på att du inte är ensam om att skriva in fel löneart :)

Tack för att du lyfte frågan!
Foto på Malin Sköld

Malin Sköld, Fd Produktansvarig Visma Lön

• 9,962 poäng 5k badge 2x thumb

Hej!

I version 2015.0 av Visma Lön 300/600 har vi ändrat så att man markören i detta fall stannar i fältet Löneart.

Version 2015.0 finns för nedladdning fr o m den 19 december på vismaspcs.se.

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.