Högerklick - Gå till kalendarium - Lön 300/600

• 2
  • Idé
  • Uppdaterades för 3 år sedan
  • Under bevakning
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Hej.
Om jag jobbar med tex juli månad i en Lönespecifikation och högerklickar för att sedan välja "Gå till kalendarium", så hamnar augusti månad i blickfånget, och för att komma upp till början av juli så måste jag skrolla.
Detta gör att det är lätt att börja registrera på fel månad.
Skulle det inte gå att den månad man jobbar i hamnar i blickfånget så att man slipper scanna utan kan börja registrera direkt direkt, det minskar ju risken till felregistrering oxå.
Foto på marita_v

marita_v

• 410 poäng 250 badge 2x thumb

Publicerades för 5 år sedan

• 2
Foto på Tobias Runesson

Tobias Runesson, Fd Testledare - Visma Lön

• 5,996 poäng 5k badge 2x thumb
Hej!

Precis som du skriver så kommer man vid högerklick – Gå till Kalendarium in till kalendariet och då blir dagens datum markerat. Det fungerar på samma vis som om man öppnar kalendariet via menyn.

Det finns i nuläget ingen logik som gör att kalendariet känner av vilken månads lönekörning man jobbar med. En smartare genväg som känner av vilken månad man jobbar med skulle absolut minska risk för felregistreringen och även minska antalet klick för att komma rätt. En bra idé som vi tar med oss för framtida versioner. Tack för att du tar dig tid att framföra dina tankar till oss!
(Redigerad)
Foto på Helene

Helene

• 486 poäng 250 badge 2x thumb
När jag kör lönekörningen i början på månaden, så kommer hela föregående månad upp i kalendariet (om man klickar på kalendariappen till vänster på menylistan). Men när jag i mitten av månaden ska registrera i kalendariet så måste jag scrolla upp för att hamna rätt. Jag håller med marita_v. Tack för att ni jobbar med detta.
Foto på Annika

Annika

• 156 poäng 100 badge 2x thumb

Håller med alla insändare i denna tråd!

Vill uppmärksamma Visma om att detta är ett önskemål som flera användare har.

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.