Enklare kunna välja om kunden betalar kontant eller till bank - eEkonomi

• 10
  • Idé
  • Uppdaterades för 5 år sedan
  • Inte planerade
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Jag har problem med kunder som ibland betalar kontant och ibland till mitt BG. Då måste man gå in på kundprofilen och ändra hur de betalar på betalningsvillkor, vilket är mycket lätt att glömma och så blir det tokigt. Det är ju inte heller så lätt att minnas vilka betalningsvillkor kunden har, då blir det ett ett steg till att kolla det.

Jag har tidigare använt visma enskild firma, där klickade man i små knappar med kassa eller bank när man registrerade betalningen, väldigt smidigt.
Jag skulle önska något liknande i Avendo e-ekonomi. Jag vill gärna ha statistik på mina kontantkunder också, men i nuläget har jag bestämt mig för att registrera kontantkvitton som övrig insättning, för att undvika fel. Men helst vill jag ju göra kontantfakturor, och att jag kan välja det när jag skriver fakturan, en liten knapp högst upp. hälsningar Ellinor
Foto på Ellinor

Ellinor

• 1,850 poäng 1k badge 2x thumb

Publicerades för 7 år sedan

• 10
Foto på Pernilla Eckervad

Pernilla Eckervad, Fd Anställd

• 2,760 poäng 2k badge 2x thumb
Jag förstår din synpunkt, men jag vågar inte lova när eller hur vi kommer att förändra programmet för att tillgodo se ditt önskemål.
Foto på osteopaten

osteopaten

• 60 poäng
Har det kommit en lösning på detta problem? irriterar mig ganska mkt över detta också. det är väl 2 år sen första frågan blev besvarat, eller ??
Foto på Pernilla Eckervad

Pernilla Eckervad, Fd Anställd

• 2,760 poäng 2k badge 2x thumb
Nej, det har inte gjorts några förändringar avseende det här ännu. Tyvärr måste jag också meddela att heller inte är planerat någon sådan ändring i närmst planerade versioner. 

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.