Problem köra remote app med autolista aktiverad i sökfält - Administration

  • 0
  • 4
  • Fråga
  • Uppdaterades för 4 år sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Det är problem att ha "visa lista automatiskt vid sökfält" under programinställningar aktiverat när man kör Administration 2013.01 som remote app. Det blir väldigt segt att skriva i sökfältet. Svarar långsamt på tangenttryckningar. Har inte testat vanligt fjärrskrivbord än, men det ska fungera bättre. Vill helst köra remote app. Kommer det någon lösning?
Foto på keob

keob

  • 100 poäng 100 badge 2x thumb

Publicerades för 6 år sedan

  • 0
  • 4
Foto på Helene Struthers

Helene Struthers, Product Manager

  • 47,020 poäng 20k badge 2x thumb
Hej,

Vi har diskuterat detta i några omgångar och vi har inte riktigt fått kläm på vad det beror på. I vår prioritering just nu har vi inte utrymme att utreda orsaken närmare men vi har det med oss.

Om det sker något framsteg eller om jag har någon uppdatering i ärendet så återkommer jag här i tråden.

Om fler användare känner igen detta vill jag förtydliga att om man tar bort inställningen Visa lista automatiskt vid sökfält så kan man fälla ner listan i sökfältet genom att trycka Alt + Pil ned.
Foto på Asa67

Asa67

  • 82 poäng 75 badge 2x thumb
This reply was created from a merged topic originally titled
Inloggning via Remote app fungerar ej med version 2013.01 av Visma Administration 2000.


Urdåligt!! att det inte informeras från Visma när man ska uppdatera till nya versionen att det inte fungerar för de företag som har inloggning via Remote App. Vi har installerat den nya versionen och det innebär bl a att listfunktionerna inte fungerar. Det blir mycket letande och många extra knapptryckningar pga av detta som skapar irritation och tar onödig tid. Hoppas verkligen Visma jobbar med att lösa detta!! Och framför allt: meddelar era kunder om detta problem innan de gör uppdateringen så har man chans att vänta med att uppdatera tills ni löst problemet!!
Foto på Joakim Karlsson

Joakim Karlsson, Fd Produktspecialist Visma Lön

  • 35,320 poäng 20k badge 2x thumb
Hej!
Jag förstår att det är frustrerande. Som min kollega Helene skriver kan man stänga av funktionen att visa listor vid sökfält och istället komma åt dem via Alt + Pil ner. Inställningen för att stänga av detta hittar du under Arkiv - Inställningar - Programinställningar, bocka ur rutan Visa lista automatiskt vid sökfält.
(Redigerad)
Foto på Helene Struthers

Helene Struthers, Product Manager

  • 47,020 poäng 20k badge 2x thumb
Hej!

En kort uppdatering i den här frågan. I version 2015.2 gjorde vi ett antal justeringar för att programmet ska fungera bättre via Remote App. Vi har fått bekräftat från flera användare att ett av problemen nu är löst i nya versionen, där programmet minimerades plötsligt i vissa situationer.

I vår utredning tittade vi även på att långsam respons på knapptryckningar via Remote App ger problem vid sökningar i vissa fält. Vi har inte kunnat återskapa felet i våra tester här hos oss och därmed inte kunnat se om åtgärderna hjälpt i nya versionen. Jag skulle därför vilja be er återkoppla om ni ser en förbättring eller om problemet kvarstår i version 2015.2. 
Foto på Christer

Christer

  • 474 poäng 250 badge 2x thumb
Har haft detta problem tidigare på flera installationer. Problemet har då varit på datorer med för gammal RDP-klient. Uppdatera så att den stöder RDP-protokoll 8.1 eller senare så har det fungerat fint.
Foto på Helene Struthers

Helene Struthers, Product Manager

  • 47,020 poäng 20k badge 2x thumb
Hej Christer, stort tack för tipset! :-) 

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.