Enklare att registrera frånvaro i perioder - Stämpla/Lön Anställd

• 3
  • Idé
  • Uppdaterades för 3 år sedan
  • Under bevakning
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Hej!Jag tycker att det är oerhört osmidigt att lägga in sommarsemestern i stämpla. Borde ju kunna lösa det med att läsa in från någon fil eller som i kalendariet i löneprogrammet. Att manuellt mata in under frånvaro i perioder och dessutom dela upp på avvikelseperiod är onödigt omständigt!
Foto på Helena

Helena

• 326 poäng 250 badge 2x thumb
  • frustrerad

Publicerades för 5 år sedan

• 3
Foto på Tobias Runesson

Tobias Runesson, Fd Testledare - Visma Lön

• 5,996 poäng 5k badge 2x thumb
Hej!

Håller med om att det kan göras betydligt smidigare. Sen antar jag att detta egentligen gäller all frånvaro man vill lägga in i perioder, dvs inte bara semestern?

Bra synpunkt, tack för att du för fram den!
Foto på marin

marin

• 520 poäng 500 badge 2x thumb
Håller med, att inte kunna regga över avikelseperioder är otroligt osmidigt och borde kunna lösas ganska omgående.

Att manuellt regga när anställda ska ha semester eller är föräldralediga tar väldigt mkt tid.
Foto på Tina H

Tina H, Champion

• 34,698 poäng 20k badge 2x thumb
Sällar mig till skaran :).

//Tina
Foto på Jenny

Jenny

• 5,814 poäng 5k badge 2x thumb
Håller med! Vid långtidssjukskrivning blir det krångligt, kan ju inte lägga över avvikelseperiod och inte heller fortsätta på första dagen nästföljande månad om denna inträffar på en helg. Blir mycket manuellt arbete för att få det korrekt.
Foto på KenArd

KenArd, Champion

• 48,276 poäng 20k badge 2x thumb
He,
Samma här!

MVH

Kenneth
Foto på Helena

Helena

• 326 poäng 250 badge 2x thumb
Och frågan kvarstår, kommer det att ske någon förbättring i Stämpla?
Foto på lindorm

lindorm

• 126 poäng 100 badge 2x thumb
Förutom att det är krångligt, så lägger sig perioderna i en osannolik oordning. Detta gör det svårare att överblicka om man behöver ändra eller ta bort något. Finns det lösning inom överskådlig framtid på detta också?
Foto på Birina

Birina

• 82 poäng 75 badge 2x thumb
Skulle definitivt vilja se den förbättringen att kunna registrera längre perioder utan att behöva dela upp dem samt att perioderna lägger sig i kronologisk ordning och inte efter när de är registrerade.

Då denna fråga kom upp för 1 år sedan kanske någon input för hur arbetet går med det skulle vara välkommet.
Foto på Soders

Soders

• 1,164 poäng 1k badge 2x thumb
Har det hänt ngt i denna fråga? Har en långtidssjukskriven som jag måste registrera manuellt, ställer till massa problem! även sommarsemestrarna blir jobbiga att registrera!!
Foto på Joakim Loden

Joakim Loden, Fd Testledare - Visma Lön

• 6,802 poäng 5k badge 2x thumb
Hej.

Att förbättra period-registrering i Visma Stämpla är någonting som vi för närvarande tittar på. Både för att förenkla registreringen samt att kunna lägga in en längre period än en avvikelseperiod. Däremot att kunna läsa in händelser via en fil är ingenting som är aktuellt i dagsläget. Om ni har mer specifika önskemål om hur ni vill att detta ska fungera så uppskattar vi all feedback som vi kan få. Beskriv då gärna så sakligt och utförligt som möjligt hur ni skulle vilja att denna funktion ser ut istället.
Foto på Soders

Soders

• 1,164 poäng 1k badge 2x thumb

Det jag vill ha är möjligheten att registrera en längre period än en avvikelseperiod, och det verkar ju vara något ni tittar på. Kan inte förklara det bättre än så. Som jag skrivit ovan så skulle det underlätta både under sommarsemestern men främst då vi har långtidssjukskrivningar eller föräldraledighet!

Foto på KenArd

KenArd, Champion

• 48,276 poäng 20k badge 2x thumb
Hej Joakim,
Titta samtidigt över föräldraledigheten som alltid kommer in som arbetsdagar oavsett längd. I 9/10 skulle jag tro att det ska kodas som kalenderdagar (över 5 arbetsdagar).Jag ser att väldigt många inte har koll på detta och missar att korrigera det i löneprogrammet. Betyder att det ofta blir fel avdrag för den anställde.

Det är 2016;)

MVH

Kenneth
Foto på Joakim Loden

Joakim Loden, Fd Testledare - Visma Lön

• 6,802 poäng 5k badge 2x thumb
Hej Kenneth.

Det är såklart en viktig fråga men en helt annan fråga än den vi diskuterar i den här tråden. Men jag noterar och tar med mig det.

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.