Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

elsie_1
MEDLEM

2 olika fakturor men en insättning från banken - eEkonomi

Hej,
Vad gör man när banken sätta in pengar i en klumpsumma från 2 olika kunder/ fakturor?
Hur "matcha" man detta?
Jag har gått in på dessa två fakturor och jag tror att jag klickade på Åtgärder. Då kom en ruta upp där jag kunde klicka på betalt.  Så jag gjorde det!
Nu visas inte dessa två fakturor under obetald fakturor  🙂  MEN jag har ingen aning om hur jag ska "matcha" denna klump summa  under bankhändelser...  jag har ju inga fakturor att matcha till i alla fall.
Om jag klicka på Ändra Bankhändelse, står det färdig.. pengar in . Ska jag bara klicka på spara då?
tack för hjälpen
mvh elsie
3 SVAR 3
AnnicaL
CHAMPION

När du har betalat fakturorna på det sätt du beskriver och valt bankkontot som mottagare av pengarna går du lov att ta bort bankhändelsen eftersom du redan bokfört inbetalningen. Klicka på krysset th om posten under bankhändelsen.
Vad du kunde ha gjort är att gå in på matcha på bankhändelsen, välja inbetalning av kundfaktura och välja den enda fakturan. Sen klickar du på Ny post och väljer nästa faktura. Därefter klickar du på bokför när det inte är någon differens kvar.
elsie_1
MEDLEM

Tack! Ja, jag missade hur man dela upp insättningar, tack för hjälpen med detta
Så menar du att jag kan bara "radera" denna bankhändelse ?!

AnnicaL
CHAMPION

Ja det kan du göra