Egna avtal - Visma Lön Anställd

• 38
  • Idé
  • Uppdaterades för 5 månader sedan
  • Genomförda
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Hej. Jag skulle vilja ha möjlighet att lägga upp egna avtal eller modifiera de avtal som finns i Visma Stämpla så det passar med det vi har. Som det är nu finns inget som passar med regler för övertid och OB och då blir det mycket manuell registrering även om man de anställda stämplar.
Foto på Petra Borg

Petra Borg

• 524 poäng 500 badge 2x thumb

Publicerades för 6 år sedan

• 38
Foto på Jenny

Jenny

• 5,814 poäng 5k badge 2x thumb
Håller med Chris, vil behöver inte fler avtal inlagda. Vi klarar att lägga in avtalsreglerna själva bara ni släpper spärren så att vi kan redigera ett avtal. Själva poängen med Stämpla går ju förlorad om jag som löneadmin ändå måste registrera mycket manuellt varje månad.
Foto på Ekonomihjalpen

Ekonomihjalpen

• 668 poäng 500 badge 2x thumb
Vi har precis bytt till Visma Lön 600 och Visma Stämpla - och jag kan bara stämma in i kritiken. Såvida inte kunden följer standard tjänstemannaavtalet eller något av de få specifika avtal som finns med till punkt och pricka så måste kunden och byrån sitta och jobba manuellt.

Det skrämmer mig också att detta varit en så långtgående kritik och ingen riktig feedback ges. Det måste ju betyda att detta inte finns med i planerna och vill man ha en sådan funktion så får man vända sig till annan leverantör.
Foto på Jenny

Jenny

• 5,814 poäng 5k badge 2x thumb
Tittar man på antalet Gilla på det här ämnet borde det vara något som bör prioriteras! Är detta något som är med i uppdatering under 2016?
Foto på Joakim Loden

Joakim Loden, Fd Testledare - Visma Lön

• 6,802 poäng 5k badge 2x thumb
Hej.

Vi har full förståelse för att möjligheten att skapa egna avtal i Visma Stämpla är eftertraktad hos många av våra kunder. Tyvärr är detta också något som kräver ett omfattande arbete att genomföra, både i Stämpla och i Visma Lön. För närvarande arbetar vi med att införa möjligheten att arbeta med dygnsövergång i Visma Stämpla, även detta kräver en omfattande insats. Vi kommer därför inte kunna införa möjligheten att skapa egna avtal under 2016. 

Vi ser verkligen fram emot att bli klara med de förbättringar vi har i lager för Visma Stämpla idag och dela med oss av dem. När dessa förbättringar är klara så står egna avtal överst på listan för förbättringar vi vill genomföra i Visma Stämpla framöver.
Foto på Anna Svensson

Anna Svensson, Content Producer - Löneområdet

• 94,186 poäng 50k badge 2x thumb
Officiellt svar
Hej!
Jag skulle vilja göra en uppdatering i den här gamla tråden!
Igår släpptes flexibla avtal i Visma Lön Anställd (tidigare Visma Stämpla). Det går nu att justera tider och övertids-, ob- och kompregler.
Läs mer här: Nyheter i Visma Lön Anställd 8/5
(Redigerad)

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.