Vår referens - eEkonomi

• 13
  • Idé
  • Uppdaterades för 11 månader sedan
  • Inte planerade
  • (Redigerad)
Skulle vilja kunna skriva i vår referens på företags inställningarna. Så det är i skrivet när man gör en ny faktura. Då vi alltid har samma som står som vår referens vore det bra om det var ifyllt från början. På det gamla programmet visma fakturering fanns denna funktion
Foto på Dusty

Dusty

• 422 poäng 250 badge 2x thumb

Publicerades för 5 år sedan

• 13
Foto på CHn

CHn

• 1,976 poäng 1k badge 2x thumb
Som tillägg till ovanstående idé önskar jag även möjlighet att lägga in flera standardreferenser som snabbt går att välja via t.ex. rullist?
(Redigerad)
Foto på KenArd

KenArd, Champion

• 48,266 poäng 20k badge 2x thumb
Hej CHn,
Det kan du göra direkt på fakturan i huvudet under vår referens.Klicka på knappen till höger så får du upp rullgardinen och kan lägga upp flera referenser. Du kan även göra detta under företagsinställningar/referenser.

Bästa hälsningar

Kenneth
Foto på KenArd

KenArd, Champion

• 48,276 poäng 20k badge 2x thumb
Hej Dusty,
Du ska få samma resultat i Visma Administration om du gör enligt bifogad bild.
Hoppas det löser ditt problem;)

MVH

Kenneth

Foto på Dusty

Dusty

Hej KenArd, jag förstår inte riktigt, hittar inte dessa inställningar du visar. Vet inte om det beror på att jag använder e ekonomi om det är annorlunda, eller kan du hjälpa mig att hitta mer var denna sida är?
 :) Med vänlig hälsning Dusty
Foto på KenArd

KenArd, Champion

• 48,276 poäng 20k badge 2x thumb
Hej Dusty,
Ledsen jag missade att du hade eEkonomi. Där måste du tyvärr skriva in detta själv varje gång på fakturan.
Foto på Dusty

Dusty

Hej, kan ni inte lägga till denna funktion att lägga in vår referens i grundinställningarna? Som att det fanns tidigare i visma fakturering. Det är säkert en enkel match för er :)
Foto på Pernilla Eckervad

Pernilla Eckervad, Fd Anställd

• 2,760 poäng 2k badge 2x thumb
Idag kan du lägga till Er referens och Vår referens på kundfakturorna. Om du lägger in information i de fälten kommer den att sparas och föreslås igen nästa gång du skapar en ny faktura till samma kund. Men förstår jag dig rätt så är det här inte fullt tillräckligt? Du skulle vilja att man kunde ange en referens i inställningarna och att den sedan föreslogs på alla kundfakturor som skapas?
Foto på Dusty

Dusty

Låter lite illa när jag säger att det inte är fullt tillräckligt :) skulle bara vilja slippa tänka på referensen som att vi har samma jämt. Det var så behändigt i det förra prg :) När det som du skrev att det fanns i inställningarna

Vi vill gärna att ni delar era synpunkter på programmet med oss :-) Nu förstår jag hur du menar och kan arbeta vidare med idén. Den prioriteras med alla andra idéer som kommer in och ju fler som skriver i den här tråden desto större blir chansen att den genomförs.
Foto på Dusty

Dusty

Va bra! förstår inte hur jag ska dela mina synpunkter på prg ? skriv hur jag ska göra?

Om det är ok kan ni dela. Jag är ny på detta, så jag kan inte än

Jag menade att du redan hade delat med dig av dina tankar i och med att du har skrivit här på forumet. Jag ville bara försäkra dig om att vi inte alls tycker att det låter illa att man anser att något inte är "fullt tillräckligt". Du har gjort allt precis som du ska.  ;-)
Foto på Dusty

Dusty

:)
Foto på patric

patric

• 60 poäng
På fakturan önskar jag att det fanns utrymme för "Er referens" och "Ert ordernummer". Er referens används mer och mer för en siffer kombination för inläsningscentraler. Dvs det saknas ett helt fält till.
Foto på Linda

Linda

• 358 poäng 250 badge 2x thumb
Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette Vår referens på fakturor.

Hej!

Finns det någonstans i eEkonomi att man kan fylla i ett namn/flera som sen alltid finns med som vår referens på fakturorna? Har man flera namn kanske den rutan har en liten rullist där man när man gör fakturan kan välja bland de namnen?
Borde finnas något sådant tycker jag för det blir ju bökigt att alltid behöva klicka fram och skriva i namnet, speciellt i vårt fall där det alltid är samma.

// Linda
Foto på helena

helena

• 134 poäng 100 badge 2x thumb
Skulle gärna se funktion med rullist på vår referens.
Foto på Pacsac

Pacsac, Champion

• 47,992 poäng 20k badge 2x thumb
och en rullist med mottagare (mailadresser)
Foto på mgranath

mgranath

• 120 poäng 100 badge 2x thumb
Jag skulle också vilja kunna skriva in vår referens en gång för alla i eEkonomi. Konstigt att det inte går.
Foto på Lasse69

Lasse69

• 158 poäng 100 badge 2x thumb
kan inte mer än hålla med. Det känns som om Visma skalat av allt för mycket i eEkonomi och sedan får deras kunder vara försökskaniner till funktionerna är på plats igen?
Foto på Sam

Sam

• 200 poäng 100 badge 2x thumb
Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette Er/Vår referens.

Många företag har flera anställda. För att slippa skriva in både för och efternamn till dessa varje gång man ska fakturera eller beställa önskar jag en skrollista för BÅDE Er referens och Vår referens där man kan lägga till flera personer.
Foto på AWF

AWF

• 3,432 poäng 3k badge 2x thumb
Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette Förinställda referenser - eEkonomi.

Hej!Det borde finnas en möjlighet att lägga upp våra referenser i eekonomi så att man kan välja från en rullist. Känns lite omodernt att behöva skriva i samma namn om och om igen på fakturor och offerter. Borde inte vara en svår grej att få till.
Foto på genikon

genikon

• 194 poäng 100 badge 2x thumb
+1 som önskar den funktionen OCH att man kan inaktivera "Leveransdatum" på fakturor, en gång för alla. Jag vet att man kan ta bort det när man skriver fakturan, men vi vill undvika raden helt på alla fakturor.
Foto på goinge

goinge

• 82 poäng 75 badge 2x thumb
Det är detta som retat mig mest, sedan e-ekonomi lanserades. Som ensamföretagare är det alltid samma "vår referens". Jag åldras i förtid, varje gång detta måste skrivas in.  Samma sak gäller det föreslagna leveransdatumet. Varför kan inte detta vara blankt. Vem har tid och skriva fakturor varje dag. Inte jag i alla fall.