Låsa fakturadatum - Administration

• 4
  • Idé
  • Uppdaterades för 5 år sedan
  • Genomförda
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Hej! Skulle varqa tacksam om man i administration - fakturering skulle kunna låsa fakturadatum till en dag som jag själv bestämmer. När jag bokför åt en kund till mig så ligger ofta fakturadatum tidigare änm dagens datum. Det skulle därför underlätta väsentligt om jag kunde låsa datum. Ska man exempelvis "fakturera" ett 30 -tal fakturor är det lätt att missa rätt datum. Gör man denna miss så får det tyvärr konsekvenser som rör till det hela. Stort tack om ni kunde få in denna möjlighet i programmet. Mvh Kent Antonsson, Antonsson Ek.konsult AB tel 031-232430
Foto på Kenta

Kenta

• 100 poäng 100 badge 2x thumb

Publicerades för 7 år sedan

• 4
Foto på Anna Svensson

Anna Svensson, Community Manager

• 93,066 poäng 50k badge 2x thumb
Hej Kent!

Jag tar din idé vidare till vår utvecklingsavdelning, Tack för dina synpunkter!
Foto på Anneli Malmgren

Anneli Malmgren, Employee

• 1,170 poäng 1k badge 2x thumb
Hej!
I programmet har vi möjighet att få in fakturorna direkt i programmet via olika samarbetstjänster så att du slipper att skriva in dem själv. Är detta inte något som skulle underlätta ännu mer för dig?

Samarbetetjänsterna heter Visma Kundfaktura (om kunden använder Visma Administration eller Visma Fakturering) resp vår nya Visma Administration Webbfakturering (där kunden kan skapa sina fakturor på internet). Mer info om tjänsterna finns på vår hemsida.

Om inte någon av dessa tjänster skulle passa dig, svara i denna tråden och förklara av vilken anledning du skulle behöva registrera dem manuellt.
Foto på danbrylde

danbrylde

• 392 poäng 250 badge 2x thumb
This reply was created from a merged topic originally titled
Vill ha funktionen att få senast använda fakturadatum på nya kundfakturor.

Vid retroaktiv inläggning av nya fakturor (i mitt fall 100-tals) i bokföringssystemet vill jag få senast använda fakturadatum föreslaget som fakturadatum, istället för som nu dagens datum.

Denna funktion finns ju när man lägger in leverantörsfakturor, så varför finns inte funktionen att välja även på kundfakturor. Det är inte ovanligt att man som bokföringsbyrå får en bunt redan skickade fakturor från kunden som man lägger in retroaktivt i kundreskontran.
Foto på danbrylde

danbrylde

• 392 poäng 250 badge 2x thumb
Ingen av mina kunder har varken Visma fakturering eller Visma Administration eller webb-fakturering. Ditt svar (Anneli Malmgren) funkar alltså inte i detta fallet.

Är det svårt att utveckla denna enkla sak?
Foto på Helene Struthers

Helene Struthers, Product Manager

• 46,980 poäng 20k badge 2x thumb
Officiellt svar
Hej! Jag kan gladeligen berätta att vi precis har tittat på detta. I nästa version av programmet kommer du kunna ställa in att senaste datum ska föreslås även på kundfakturor. Jag uppdaterar här i tråden när vi vet mer om tidplanen för versionen.
Foto på smlewin

smlewin

• 60 poäng
hej jag har hitta detta gamla tråd och har just köpt den nyaste version av administration 500.  ser dock att detta är inte löst..... kan du kommentera?
Foto på Helene Struthers

Helene Struthers, Product Manager

• 46,980 poäng 20k badge 2x thumb
Hej! Du hittar inställningen i Arkiv - Företagsinställningar - Försäljning - Dokumentinställningar. Där sätter du en markering i Föreslå senaste fakturadatum på ny kundfaktura. 
Foto på MBAB

MBAB

• 102 poäng 100 badge 2x thumb
This reply was created from a merged topic originally titled
Kan man i Visma 1000 ställa in datum på kundfakturor så att de får samma datum som föregående faktura? - Administration.

Vill kunna datera alla fakturor som görs t ex i dag meddatum 2014-03-01 utan att ändra på varje faktura.
Foto på Mita Jonsson

Mita Jonsson, Moderator

• 30,694 poäng 20k badge 2x thumb
Hej!

Jag slår ihop din fråga med en tidigare tråd med samma ämne, så har vi allt samlat på ett och samma ställe.

/Mita

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.