Felmeddelande "List index out of bounds" från Visma Link BG

  • 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 6 år sedan
  • Besvarad
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Får felmeddelande list index out of bounds (154) när jag ska logga in på Visma Link BG?
Säger "programmet kunde inte ladda din profil. Försök starta om"
Fungerar ändå om jag klickar ok och väljer min profil på nytt men skulle gärna vilja få det att fungera som tidigare ändå, lite irriterande omväg :-)
Foto på Maggi

Maggi

  • 110 poäng 100 badge 2x thumb

Publicerades för 6 år sedan

  • 0
  • 1
Foto på Joakim Karlsson

Joakim Karlsson, Fd Produktspecialist Visma Lön

  • 35,320 poäng 20k badge 2x thumb
Hej!
Vi tillhandahåller inte längre support på Visma Link BG så jag kan inte svara på vad felet beror på, vi använder helt enkelt inte produkten själva längre. I takt med att operativsystem uppdateras och nya tillkommer vet jag inte heller hur länge den du använder kommer att fungera.

För att säkerställa att du ska kunna skicka betalningar och hämta filer även i framtiden rekommenderar jag dig att ta kontakt med din bank för att se vad ni skulle kunna använda för lösning istället.
Foto på Maggi

Maggi

  • 110 poäng 100 badge 2x thumb
Eftersom vi har Sparbanken/Swedbank kommer vi att göra det via deras Internetbank men vilka inställningar måste jag göra i programmet, har Visma Administration 500?
Foto på Joakim Karlsson

Joakim Karlsson, Fd Produktspecialist Visma Lön

  • 35,320 poäng 20k badge 2x thumb
Hej igen!
Inställningarna du behöver göra fyller du i under Arkiv - Inställningar - Företagsinställningar - Betalningar - Utbetalningar - LB-rutin. Nu vet jag inte om er bank ligger helt under Swedbank eller är en mer fristående bank, detta kan nämligen påverka vilka inställningar du ska ha.

Men ligger den under Swedbank väljer du Internetbank, Swedbank och på raden Filen som ska skickas ligger i mappen fyller du i vart på datorn du vill att dina bankfiler ska sparas. Har du även utlandsbetalningar fyller du i det nertill.

Ligger banken inte helt under Swedbank utan har en egen sida där du ska logga in behöver du välja Annan bank i fältet Vilken bank har du? Sedan får du fylla i sökvägen till din banks inloggningssida på raden Sökväg till internetsida/överföringsprogram. Enklast gör du det genom att gå in på sidan i din webbläsare och sedan kopiera över adressen till ditt administrationsprogram.
Foto på Maggi

Maggi

  • 110 poäng 100 badge 2x thumb
Tackar, då löser jag det :-)
Foto på Joakim Karlsson

Joakim Karlsson, Fd Produktspecialist Visma Lön

  • 35,320 poäng 20k badge 2x thumb
Härligt att höra, annars är det bara att återkomma till oss!

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.