Önskar att aktieutdelning och styrelsearvoden fanns som lönearter i Visma Lön 600

• 9
  • Idé
  • Uppdaterades för 3 år sedan
  • Inte planerade
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Vanligt att små aktiebolag plockar ut aktieutdelning. Skatten ska ju ingå i kolumn "Avdragen skatt" på kontrolluppgiften. Borde vara en enkel uppgift.

Styrelsearvoden likaså. Sociala avgifter och skatt ska ju betalas och redovisas. Vid utbetalning av detta måste man alltid justera deklarationen för hand. Och det vill man ju inte. Inte 2013.
Foto på Gunilla

Gunilla

• 224 poäng 100 badge 2x thumb

Publicerades för 6 år sedan

• 9
Foto på Malin Sköld

Malin Sköld, Fd Produktansvarig Visma Lön

• 9,922 poäng 5k badge 2x thumb
Hej Gunilla!

Tack så mycket för ditt önskemål. Jag tar med mig detta när vi diskuterar vad vi ska göra för förändringar i programmet till kommande versioner.

Om det är fler som önskar detta från ni gärna gilla denna idén.
Foto på Lotta

Lotta

• 150 poäng 100 badge 2x thumb
Absolut måste detta med. ... nu är vi väl några stycken så det kommer säkert med till nästa ver, eller hur :)
Foto på Ekonomihjalpen

Ekonomihjalpen

• 668 poäng 500 badge 2x thumb
Utdelning är ju inte riktigt så enkel att den bara ska med "Avdragen skatt" utan ska ju tas upp på egen KU-blankett (KU31). Det finns en tråd för detta men Visma verkar ha stängt dörren och hänvisar till manuell hantering av kontrolluppgifter och arbetsgivardeklaration (ifall man drar 20% skatt på utdelningen vilket i stort sett alla fåmansföretagare gör mig veterligen).

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.