Beräknat Lev-Datum vid offert - Administration

• 1
  • Idé
  • Uppdaterades för 4 år sedan
  • Inte planerade
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Hej,
Arbetar idag med admin 2000. Det vore bra om det fanns en funktion i programmet där man redan vid offert kan ange beräknat leveransdatum. I annat fall måste man skriva det längst nere i textrutan. Det vore lättare om den raden fanns på, t.ex samma ställe som leveransdatum är på fakturan idag.
Foto på Per-Johan

Per-Johan

• 70 poäng

Publicerades för 5 år sedan

• 1
Foto på Helene Struthers

Helene Struthers, Product Manager

• 47,020 poäng 20k badge 2x thumb
Hej Per-Johan,

Tack för synpunkten. Ett vettigt förslag tycker jag. Hur vi ställer oss till att lägga till ett sådant fält på offerten hänger helt på hur vi prioriterar det i förhållande till annat. Det är inget jag har fått några direkta synpunkter på tidigare, därmed inte något vi har med i planen just nu.

Jag funderar på om du kan lägga in ett särskilt villkor i offertmallen för just detta. Låt mig kika på det så återkommer jag om jag hittar någon lösning.
Foto på Helene Struthers

Hej igen,

Om det alltid är t.ex. 10 dagar från offertdatum skulle du kunna lägga till ett fält på mallen med en funktion som beräknar fram offertdatum + 10 dagar.

Skulle det fungera i ditt fall? Om det vore något så kan vi skicka över instruktioner på hur du gör i mallen.
Foto på Conny S

Conny S

• 812 poäng 500 badge 2x thumb
Problemet att göra så är att det blir rätt leveransdatum på utskrifterna men när man tittar på offerten i programmet så överensstämmer inte leveransdatum med utskriften... 
Foto på Helene Struthers

Tack för din input Conny, det här du rätt i. 

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.