Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Backup-fråga

Fungerar det att spara hela filbiblioteket som backup, eller måste man göra rutinen Säkerhetskopiering så att det blir en .bck-fil för att man ska kunna läsa tillbaka?

2 SVAR 2
Fd medlem
Inte tillämpbar

Glömde tillägga att frågan är för Administration 2000...
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!
Du kan kopiera alla mapparna för att spara all information men jag rekommenderar dig inte att göra det. Jag kan förstå att det är smidigt att schemalägga en backup som kopierar alla mappar åt dig. Men om olyckan skulle vara framme är det inte lika enkelt att klistra in kopiorna på rätt ställe och säkerställa att allt är rätt, jämfört med att återställa en via programmet tagen säkerhetskopia. Du kan inte göra backup på något annat sätt om du vill kunna läsa tillbaka en säkerhetskopia i programmet.

För att du ska få med all information krävs att företaget är stängt när själva kopieringen utförs. Är det inte stängt kommer du få en ofullständig kopia och risken är då att du inte kommer kunna öppna företaget när du har klistrat in dina kopierade mappar.

Vid en säkerhetskopiering enligt rutinen i programmet görs en kontroll att företaget inte är öppet på fler datorer och du får en fil att läsa in som innehåller hela ditt företag/alla dina företag. För att få tillbaka egna mallar och rapporter med mera behöver du även återställa en systemsäkerhetskopia.