Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Räntefakturering i Visma eEkonomi

Funktionen räntefaktura i visma avendo eEkonomi, med text och uträkning vore fint.
85 SVAR 85
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej
Som ni märkt har vi ännu inte infört någon funktion för detta, men vi har gjort mycket annat. Kanske klen tröst när man väntar på just sitt önskemål.
Vi följer all aktivitet i Forumet och tar till oss av era synpunkter, vilket är stor hjälp i vårt arbete att utveckla Visma eEkonomi

//Gunilla
Anders H1
MEDLEM

Jag saknar verkligen räntefakturerings funktionen. När kommer den?
3 månader sedan senaste uppdateringen här nu. 
Det måste ju vara många fler som bara vill ha denna funktion.
Alla räntefakturerar väl när kunder betalar för sent?
Att hantera detta manuellt är något jag inte har tid med...
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej allihopa!

Vi vill börja med att tacka för att ni tagit er tid att informera oss om detta förbättringsförslag gällande eEkonomi. Precis som min kollega Gunilla meddelat så är det inget som i dagsläget är beräknat att utvecklas inom den närmsta framtiden. 

För oss är det väldigt värdefullt att ni tar er tid att informera oss om önskemål, vi tittar alltid här i forumet och på efterfrågan när vi lägger upp planen för vad som ska utvecklas i produkten. Däremot kan vi inte genomföra alla önskemål. Vi ber er därför att fortsätta följa/rösta på tråden eller skriva en kommentar, vi håller oss på det sättet uppdaterade på vad som händer i tråden.

Vi uppdaterar självklart denna tråden om en ändring gällande denna funktion skulle bli aktuell. 

/Lovisa 
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Cissi
Vår ambition är att tillgodose så många önskemål som vi bara kan. I år kommer du se mycket förbättringar i eEkonomi. 
Men tyvärr måste vi prioritera och just nu är detta inte med i prioriteringen för den närmsta framtiden, till förmån för andra saker.

//Gunilla
Pacsac
CHAMPION

Om man får komma med ett "instick";

Om man har notiska "överdragare" som slirar 3-7 dagar varje gång så skulle vilja ha att man kunde vid varje registrering av inbetalning kan välja att lägga detta på en vilande räntefaktura för att kunna skicka en faktura efter ett år. Då slipper man faktura på 8.- utan kan dra iväg en på 150.- i stället (ca 15 st fakturor som är överdragna)


Fd medlem
Inte tillämpbar

Låter bra!!!
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hallå där!Finns det någon tidsplan för när räntefakturering kan komma in i programmet? Vad ska egentligen krävas för att ni ska lägga in den uppdateringen?
Fd medlem
Inte tillämpbar

Det är ju faktiskt helt sjukt att denna funktion inte ens finns? Alla funktioner som gör det enkelt och som spar tid i arbetet verkar de ha glömt bort eller bara struntat i. Är verkligen inte nöjd alls!
Anna Svensson
CONTENT PRODUCER

Hej!

Jag vill bara berätta för er att vi absolut inte har glömt er!
Just nu sitter vi med planeringen för kommande versioner, därför har vi dröjt med svar. Vi återkopplar givetvis så fort vi vet mer!

/Anna
Anna Svensson
~Content producer, Visma lönefamilj~
Fd medlem
Inte tillämpbar

Inkommer det innebära att vi måste köpa till någonting för att få räntefakturering i eEkonomi? Och när kommer det att implementeras? Jag är inte nöjd med svaret vi fått tyvärr, även fast det är bra att vi får svar överhuvudtaget.

Självklart skulle det underlätta om vi slipper justera bokföringen manuellt.
KenArd
CHAMPION

Vi lever i framtiden inte i dåtiden vilket borde göra att AutoCollect blir en alldeles briljant lösning. No trassel no hazel, dessutom  utan kostnad fram till att fogden ev. tar över.

En artikel på fakturan som löser det här temporärt lättar säkert på trycket hos många;

MVH

Kenneth
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej alla som önskar räntefakturering! 

Billecta är en integrationspartner till e-ekonomi som har fullt stöd för automatisk räntefakturering och som svar på sista kommentaren finns även möjlighet till "autocollect" om så önskas. Alltså skräddarsydd påminnelse- och kravhantering, med automatisk uppdatering av bokföringen. 

Är ni intresserade av att prova på är ni välkomna att kontakta mig för en personlig demonstration!  

Vänligen,

Rickard
Billecta AB
070 336 04 13 
rickard.hessner@billecta.com
Fd medlem
Inte tillämpbar

Innebär det ett kostnadsfritt tillägg, eller något vi måste betala extra för?
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej, 

Billecta har ingen startavgift eller bindningstid, man betalar helt enkelt per skickad faktura. Kostnaden per faktura är volymbaserad och börjar på 9kr. Hör gärna av dig till mig om du vill ha en personlig demo, du är självklart välkommen att prova på tjänsten gratis!

Allt gott,

Vänligen,

Rickard
Billecta AB
070 336 04 13 
rickard.hessner@billecta.com
Fd medlem
Inte tillämpbar

När kan vi förvänta oss en artikel som förenklar detta? Tråden har funnits i några år nu men ingen förbättring har gjorts? Har ni planerat in integrationen med Autocollect och vad det innebär som vi som kunder? Jag hoppas att det inte kommer att innebära en extrakostnad då funktionen redan borde finnas..
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej igen......

När kan vi förvänta oss en artikelrad på fakturan som bokför på korrekt konto?
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej igen! 

Precis som Anna skriver så är ett förslag att ha en artikelrad på fakturan som bokför på korrekt konto, helhetslösningen blir sedan AutoCollect som det ser ut just nu.

När det gäller artikelraden så är det något vi har uppe för diskussion som en form av enklare hantering tillsvidare men vi vågar inte säga när eller om det kommer att levereras.

Jag vill lyfta och poängtera att vi såklart vill hålla er informerade om vad som händer och vi kommer återkomma i tråden när vi har ny information om räntefakturering och när det börjar närma sig 🙂 

Ha en härlig fredag!

/Lovisa
Fd medlem
Inte tillämpbar

Två månader har gått sedan vi senast hörde något gällande detta, och då var det att ni inte visste när ni skulle lägga till artikelraden. Har ni någon plan för detta? 

I början har året fick vi veta att räntefakturering inte skulle lösas under första halvåret, kommer det att lösas under andra halvåret?

Hej!

Gällande artikelraden för räntefakturering så har den tyvärr blivit försenad tills vidare 😞
Anledningen är att vi har prioriterat önskemålet som gäller öresavrundning först. Denna funktion som till en början såg ut att kunna fixas fort har tagit mycket längre tid att implementera. Givetvis hade vi velat ha båda på plats för längesen, och jag har just nu ingen information om när varken räntefakturering eller artikelraden kommer. Jag lovar att uppdatera när jag vet mer, hoppas på snart!

/Anna
Anna Svensson
~Content producer, Visma lönefamilj~
Fd medlem
Inte tillämpbar

Alltså nu har jag försökt ignorera den här tråden ett tag. Men idag kom problemet upp hos oss igen, när jag manuellt måste räkna på räntefakturor. 

För mig är det helt obegripligt att öresavrundning kan ta så mycket tid att en funktion som borde vara med i standard utförandet har ned prioriterats.

Jag ställer frågan igen, vad kan vi som kunder göra för att det ska hända någonting i den här frågan? Tråden har funnits i fyra år och ni har fortfarande inte kommit med en lösning.