Skapa en avräkningsfaktura/självfaktura - Administration

  • 12
  • Idé
  • Uppdaterades för 6 månader sedan
  • Inte planerade
  • (Redigerad)
Hej.
Undrar om någon här kan hjälpa mig med hur jag ska gå tillväga.

Ex. Jag har ett grävföretag som gör ett stort jobb åt en bredbandsförening. Då jag inte har tillräckligt med egna maskiner och gubbar för att utföra jobbet så är vi flera företagare som gör jobbet med med våra respektive maskiner. Jag skickar ut en faktura till bredbandsföreningen varannan vecka på det löpande jobbet, och det är nu det krånglar till sig. Jag får in körrapporter av varje entreprenör och ska sedan skicka ut avräkning till dessa. Jag får alltså ingen faktura av vardera entreprenör, utan bara en körrapport för den arbetade tiden. Vi vill göra på detta sätt då vi även har gemensamma kostnader som vi ska dela på och som inte uppkommer förens pengarna ska betalas ut till alla som är med på jobbet.
Hur gör jag avräkningar i praktiken? Kan jag göra det i mitt Admin 500 program på något vis??
Har inte en aning om hur jag ska lösa detta, så hjälp mig alla visa där ute.

Ps. Tror att lastbilscentraler och olika maskinförmedlingar gör på detta sätt också...
Foto på M2

M2

  • 200 poäng 100 badge 2x thumb

Publicerades för 6 år sedan

  • 12
Foto på Helene Struthers

Helene Struthers, Product Manager

  • 46,980 poäng 20k badge 2x thumb
Officiellt svar
Hej på er,

Tack för synpunkterna och era olika beskrivningar. Mycket spännande ämne och diskussion. Som det ser ut just nu i utvecklingsplanen har vi inte med detta i beräkningen men jag är absolut öppen för att titta vidare på processen och utvärdera hur stort behovet är i Visma Administration.

Jag bevakar intresset här i tråden tillsvidare, så input från fler användare är givetvis välkommen!