Sortera på fakturadatum i rutin Leverantörsfakturor - Administration

• 7
  • Idé
  • Uppdaterades för 11 månader sedan
  • Genomförda
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Hej! Har förstått att det inte kommer att införas som programuppdatering att man klickar på en rubrik och får automatisk sortering av innehållet i den kolumnen. Men, jag skulle vilja kunna sortera efter fakturadatum gällande leverantörsfakturor. Varför är inte detta val med i urvalslistan?
Foto på Maria S

Maria S

• 810 poäng 500 badge 2x thumb

Publicerades för 5 år sedan

• 7
Foto på Mita Jonsson

Mita Jonsson, Moderator

• 30,776 poäng 20k badge 2x thumb
Hejsan!

Du kan välja att leverantörsfakturorna ska sorteras på förfallodatum, om det hjälper dig. Men jag gör om din fråga till ett önskemål och tar den vidare till vår utvecklingsavdelning. De återkommer till dig så fort som möjligt.
Foto på Helene Struthers

Helene Struthers, Product Manager

• 46,930 poäng 20k badge 2x thumb
Hej Maria,

Tack för synpunkten. Det hade varit mycket användbart om programmet gav sorteringsmöjlighet i kolumnerna. Jag fortsätter hoppas att det ändå är något vi kan lösa i framtiden.

Vi får en hel del önskemål på alla möjliga varianter av sorteringsordningar i programmets olika funktioner. Om förutsättningarna fanns hade vi lagt till många fler men som svar på varför t.ex. Fakturadatum saknas på Leverantörsfakturor så är antalet sorteringsordningar begränsade i programmet idag. Eftersom vi får mycket frågor på just detta är det en av de områden som vi önskar arbeta vidare med när vi får tillfälle.
Foto på Kristina Linder

Kristina Linder

• 102 poäng 100 badge 2x thumb
Hej, jag håller med Maria S, jag skulle gärna se att det gick att sortera leverantörsfakturor efter fakturadatum.

Helene Straath, du skriver att antalet sorteringsordningar är begränsade i programmet. Utan att ha kunskap inom kodning och utveckling av program så undrar jag ändå varför det finns 5 olika sorteringsalternativ (i steg 2) i Kundreskontran men bara 4 olika sorteringsalternativ (i steg 2) i leverantörsreskontran?
Foto på Helene Struthers

• 46,980 poäng 20k badge 2x thumb
Tack för din input Kristina. 

Som svar på din fråga så finns det ingen regel i de olika programdelarna som ger möjlighet till samma antal sorteringsordningar. Men jag förstår att det låter konstigt. Som jag skriver ovan så önskar vi reda ut det här framöver. 
Foto på SCB

SCB

• 2,242 poäng 2k badge 2x thumb
Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette Sortera leverantörsreskontran - Administration.

Hej, Jag skulle vilja kunna sortera leverantörsreskontran på registreringsdatum också i Adm 1000.
Foto på Helene Struthers

• 46,930 poäng 20k badge 2x thumb
Hej, tack för din input i den här diskussionen. 
Foto på Therese

Therese

• 232 poäng 100 badge 2x thumb
Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette Sortering av leverantörsfakturor - Administration.

Det skulle var önskvärt om man kunde sortera levfakt per belopp och fakturanr.
Foto på Helene Struthers

• 46,980 poäng 20k badge 2x thumb
Hej Therese, tack för din input i den här diskussionen. 
Foto på Trikem10

Trikem10

• 254 poäng 250 badge 2x thumb
Saknar funktionen att kunna sortera leverantörsfakturor i belopps- och fakturadatumordning!!
När kommer dessa funktioner?
Foto på Tina H

Tina H, Champion

• 34,698 poäng 20k badge 2x thumb

Ja, är det inte dags att ta tag i detta nu :-). Belopp och fakturadatum är det jag allra oftast vill söka/sortera på.

//Tina

Foto på SCB

SCB

• 2,242 poäng 2k badge 2x thumb
Håller med!
Foto på Josefin Harrysson

Josefin Harrysson, Fd Team Manager - Visma Administration, Visma Förening, Visma Fakturering, Visma Tid, Visma Webbfakturering, Visma Compact

• 1,484 poäng 1k badge 2x thumb
Hej,

Inom kort kommer vi att mejla en enkel undersökning till dig som varit aktiv i den här forumstråden. I undersökningen vill vi få en bild av hur du använder Sök och Filtrering idag, samt få din åsikt om några förslag som vi har skissat på.

Vi hoppas att du har möjlighet att svara på undersökningen och ge oss värdefull feedback.

Soliga hälsningar,
Utvecklingsteamet för Visma Administration

Foto på Marka

Marka

• 86 poäng 75 badge 2x thumb

Jag håller med Maria S.

Har så många gånger önskat en funktion att kunna söka leverantörsfakturor efter fakturadatum, speciellt nu då jag får fakturorna inscannade till Visma Administration och de kommer i ordning efter när folk attesterat dem i stället för fakturadatum. Underlättar framförallt vid revision samt månadsbokslut.

Foto på Mita Jonsson

Mita Jonsson, Moderator

• 30,776 poäng 20k badge 2x thumb
Officiellt svar
Hejsan!

Från version 2018.5 har vi gjort om hanteringen när det gäller sök. I listläget inne på exempelvis Leverantörer, så finns nu en ruta överst i kolumnen där du kan skriva in exempelvis fakturadatum du letar efter. 
Läs mer om Söka poster »

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.