Spärra efterregistrering - Stämpla

• 2
  • Idé
  • Uppdaterades för 4 år sedan
  • Under bevakning
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Visma stämpla framstår som det perfekta alternativet till stämpelklocka för småföretagen, när det i själva verket bara är en webbaserad tidrapport.
Att anställda kan registrera kommentarer till frånvaro är bra men att dom kan justera "stämplingstiden" i efterhand är ju inte riktigt vad man är ute efter.
En rimlig funktion borde vara att man kan spärra möjligheten för anställda att efterregistrera sina tider. Som det är uppbyggt idag så framgår det att man ändrat tiden men inte hur. Så tills möjligheten finns att välja om personalen ska kunna justera sina tider köper jag helt enkelt tjänsten någon annanstans, synd då jag helst vill ha Visma även till detta.
Foto på Petra

Petra

• 80 poäng 75 badge 2x thumb

Publicerades för 6 år sedan

• 2
Foto på Tobias Runesson

Tobias Runesson, Fd Testledare - Visma Lön

• 5,996 poäng 5k badge 2x thumb
Hej!

För att undvika dubbeljobb så tänker jag mig att det kan vara bra att de anställda kan göra en ändring om de exempelvis har glömt att stämpla in/ut. Alternativet är väl att den anställde måste kontakta löneadministratören, ge den information om vad som är fel och att löneadministratören sedan behöver gå in och göra ändringen.

Som du skriver så kan man idag se om en tid är ändrad. Funderar däremot på hur du skulle vilja se att den är ändrad? Man kan idag bocka i "Visa även borttagna rader" för att på så vis få fram hur registreringen såg ut innan den anställde ändrade. Den ändrade tiden visas då som överstruken.

Det fungerar inte för er verksamhet? Finns det något man kan utöka den funktionen med eller är det en spärr mot efterregistreringar ni känner att ni behöver?
Foto på Barseback

Barseback

• 60 poäng
Jag håller med "Petra" , ett stämplingsprogram som innebär att man kan gå in och ändra sina tider är inte heller optimalt i vår verksamhet med många timanställda dagligen i vår verksamhet. Att vi som administratörer ska gå in och kolla allas tider efter endast en "fet" text är tidsödande. Detta borde vara en inställning, endast administratören skulle kunna efterregistrera och ändra tider.
Foto på Tina H

Tina H, Champion

• 34,718 poäng 20k badge 2x thumb

Hej,

Jag håller med att det borde gå att välja om de anställda ska kunna ändra sina tider eller inte. Stämpelklocka är ju som redan sagts till för att hålla reda på att de anställda arbetar som de ska och då ska det åtminstone kosta ett samtal till personalavdelningen med en förklaring varför man stämplat fel.

Sedan kan man ha mer betrodd personal som stämplar av annan anledning och då kan det vara bra att man kan välja om de ska kunna justera sin tid.

Om man gör det valbart per person får man som bonus ett system som passar betydligt fler kunder :-).

//Tina

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.