Kunna ange befattning på de anställda och få med det på utskrifter - Visma Lön 300/600

• 6
  • Idé
  • Uppdaterades för 2 veckor sedan
  • Inte planerade
  • (Redigerad)
Visma Lön 600 . Vore bra att kunna lägga in befattning(anställd som) i den anställdas registerkort så att det automatisk följer med på arbetsgivarintyg samt att man kunde skriva ut rapporter på det.
Foto på anden4444

anden4444

• 212 poäng 100 badge 2x thumb
  • ledsen

Publicerades för 6 år sedan

• 6
Foto på Malin Sköld

Malin Sköld, Fd Produktansvarig Visma Lön

• 9,962 poäng 5k badge 2x thumb
Hej!

Tack för ditt önskemål. Jag tar med mig detta när vi diskuterar framtida förändringar i programmet.

Idag kan du i Lön 600 kan du på de anställda ange ett utskriftsurval som du sedan kan göra urval på. Du hittar Utskriftsurval på flik 6 i anställningsregistret.
Foto på anden4444

anden4444

• 212 poäng 100 badge 2x thumb
Jo men kan väl inte göra en utskrift på befattning när man inte har valet från början att fylla i befattning på den anställde någonstans.?
Foto på Malin Sköld

Malin Sköld, Fd Produktansvarig Visma Lön

• 9,962 poäng 5k badge 2x thumb
Hej!

Om du nu börjar använda dig av Utskriftsurval kan du få ut vissa rapporter framöver med denna valmöjligheten.

Mvh

Malin
Foto på Ingvor H

Ingvor H

• 182 poäng 100 badge 2x thumb
Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette Fält för befattning - Visma Lön.

Vi efterlyser ett fält i registret på varje anställd där man kan skriva befattning. Detta underlättar vid arbetet med lönekartläggning.
Foto på Leli

Leli

• 202 poäng 100 badge 2x thumb

Hur går det med att ta fram en rapport för lönekartläggning? Det är märkligt att det fortfarande inte finns någon då arbetsgivaren är skyldig att göra lönekartläggningar.
Foto på Linda H

Linda H

• 1,512 poäng 1k badge 2x thumb
Jag önskar att man hade ett fält som hette Befattning på flik 2 Anställning. Plus är om man kan få ut det på utskrifter, men självklart ska det följa med till arbetsgivarintyget.
(Redigerad)
Foto på Lotta

Lotta

• 3,358 poäng 3k badge 2x thumb
Jag håller med, ett fält för befattning för att enkelt kunna få fram en lista för lönekartläggning. I sammanhanget vore det också bra med ett fält med datum för när provanställning löper ut så att man kan ha koll på det.